Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

auto trekt zwaar naar rechts.

na een noodstop afgelopen week. (handrem gebruikt) trekt mijn auto op een mooie rechte weg sterk naar rechts, moet echt tegensturen.
zelfs voor de stoplichten bij stapvoets rijden, en dan stuur loslaten zie je het stuur naar rechts bewegen. de remmen lopen niet aan, dat heb ik al bekeken.
aan de wielen is niks bijzonders te zien, zover ik kan zien staat alles wel recht.
wat kan dit nu opeens zijn. iemand enig idee.

mvg arie.
 
ik durf het bijna niet te vragen..... maar geintje gaat zeker weer een hoop geld kosten om in orde te laten maken.

grt arie.
 
A

Anonymous

Gast
hallo Arie

Even contact opnemen met de Omega dokter voor de prijs van de draagarmen. Verschillende mensen hier hebben de draagarmen door hem laten vervangen.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Weet niet waar je woont maar ik heb heeeeeel veel onderdelen 2 goede draagarmen kosten €12,50 per stuk en ze eronder zetten komt er een klein bedragje bij.
 
hallo berry. ik woon in den haag. en nee jack, de rem zit niet vast. probleem is opeens gekomen toen ik doorgleed op helling van een parkeer garage, de helling was glad bovenin ik remde en gleed gewoon door, ik trok mijn handrem hard aan en op dat moment kreeg ik net weer grip. dus de hele zaak blokkerde eigenlijk, was een soort schrik reactie, had beter niet kunnen doen. na dit is hij opeens bij rechtuitrijden naar rechts gaan trekken, en wel erg veel ook. moet echt tegensturen, en lijkt ook of sturen iets zwaarder gaat. op het oog zie ik niks aan de wielstand.

grt arie.
 

yoyo

The UK brothers
Ik denk niet dat de draagarmen voor defect zijn, ik zit nu eerder te denken aan een achterste draagarm
waarvan er misschien een rubber/lager door de ruk aan de achterkant niet helemaal goed meer is.

Lijkt mij toch een gevalletje voor Ralph. en die zit ook nog relatief dicht bij voor je.
 
R

Ralph

Gast
wel een spannend verhaal. heb al vaker hard moeten remmen maar nooit krom of wegtrekkend gedrag gehad.
denk dat er een rubber doorgescheurd is door de druk.
 
auto staat inmiddels weer bij de garage, er zijn idd een paar rubbers overleden, mijn rechtervoorband was aan de binnenkand helemaal afgesleten.
het kanvas komt er doorheen, de andere banden waren trouwens ook niet al te best meer.
dus vandaag nieuwe rubbers plaatsen, uitlijnen, en 4 nieuwe banden erop.
eind van de middag waarschijnlijk al klaar..

mvg arie.
 
Als je banden al zo slecht zijn geweest, waren de rubbers al een poosje overleden. De remmanoeuvre was het laatste zetje. Wees blij dat het daar bij gebleven is, Arie.

Succes weer en groetjes,
Henk
 

yoyo

The UK brothers
arie zei:
auto staat inmiddels weer bij de garage, er zijn idd een paar rubbers overleden, mijn rechtervoorband was aan de binnenkand helemaal afgesleten.
het kanvas komt er doorheen, de andere banden waren trouwens ook niet al te best meer.
dus vandaag nieuwe rubbers plaatsen, uitlijnen, en 4 nieuwe banden erop.
eind van de middag waarschijnlijk al klaar..

mvg arie.

En?
 
prima aart :) alles rubbers vernieuwd en nieuwe banden, de omega rijd weer als een zonnetje inmiddels.
op dit moment geen problemen meer, ook de stappenmotor geen problemen meer mee na een grondige schoonmaakbeurt, blijft netjes stationair lopen nu.
hoelang hij het volhoud zien we wel, dan kan er altijd nog een andere op.

mvg arie.
 
Bovenaan