Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Automaat / noodloop / bonken

hallo allen,

Sinds kort krijg ik telkens de melding automaat- versn te zien in mijn scherm, verders gaan er dan geen lampjes branden.

Heb de auto laten uitlezen bij een garage direct naast men werk.
Daar kwam uit:
fout code 00136 - o2 sensor hoogspanning - blok 1 sensor 2 dacht ik..
De monteur vertelde mij dat het een lambda-sonde was. Die is dan ook vervangen.

Maar vandaag alsnog die foutmelding.

het gaat als volgt :

In D stand.
gas geven ( rustig of iets sportiever )
schakelt over van 1 naar 2 zonder enig probleem
schakelt van 2 naar 3 over met een Bonk.. voor dat de bonk komt bij ongeveer 3000 toeren, schiet hij in de vrije loop lijkt wel.. en de toerental gaat dan rap richting de 4 a 5000 toeren.
Daarna komt de fout melding.. noodloop dus.. auto herstarten en het is weg.
Er gaat nooit een ander lampje o.i.d branden.

het in de vrije loop schieten gebeurd alleen in de D stand.. ik weet ongeveer wanneer dat gebeurd en trek hem dan van D naar 3.. en dan bont ie wel maar dan meestal geen foutmelding.


Ben dus van plan om automaatbak olie + filter te laten vervangen En Evt gelijk de rembanden laten controleren en indien nodig stellen.
( rembanden is dat iets voor de vod of kan een universele garagehouder dat ook ?)

Wie kan mij vertellen of er nog andere dingen de boosdoener kunnen zijn ?
En evt. wat ?

bij voorbaat dank
 
Tsja er zijn veel garages die zeggen dat ze het wel kunnen. Je zou ralph hier op het oop eens kunnen contacteren die heeft deze operatie al eens gedaan.

Symptomen komen in ieder geval overeen met de rembanden.
 
kijk dat is mooi om te horen ;-)

Zal eens vragen of die monteur genoeg kennis heeft om dit klusje te klaren..<br /><br />-- 14 okt 2011 22:10 --<br /><br />de Monteur heeft Bekend niet over genoeg kennis te beschikken om aan de automaat werken.

hij had het over startrans in Renswoude.. Iemand ervaring met dat bedrijf ?
 
R

Ralph

Gast
eerst de bak even uitlezen, daarna filter en olie vervangen en rembanden stellen. dus eerst zeker zijn dat de sensoren nog heel zijn en de bak ook, voordat je filter en olie gaat vervangen.
 
bak spoelen wil ook wel een helpen vooral heel veel goed ervaringen bij volvo mee voortijd niet mee te rijden natijd gaat t weer super tis wel even werk en kost redelijk wat olie maar goed als t beter is is het veel goedkoper dan een bak
 
Hallo ik heb ook volop problemen met mijn bak.Ik heb hem laten uitlezen maar hij gaf geen codes aan.Toen olie en filter vervangen maar hij reed nog steeds kloten.Ik heb toen een 2e hands bak besteld bij brabebo in mijdrecht maar deze was niet goed nu komen ze morgen een andere brengen ik ben benieuwd ikword er helemaal gek an arm van!!!!!!!!!!
 
R

Ralph

Gast
zolang je de bak niet instelt op de rembanden zul je problemen houden.
deze bakken luisteren nauw. de bak bij brabebo vandaan was slecht vermoedelijk uit mijn oude. maar als je een andere heb doe dan je werk.
stellen, olie en filter.
 
Hoi ik heb ook dat probleem gehad ongeveer 1x in het halfjaar klinkt gek maar het is zo,ik heb de auto nu een kleine 4 jaar en doet het soms al vanaf ik hem heb en hij had toen ongeveer 80000 km gelopen en nu 116000 km. na het bonken loopt hij in de noodloop tevens gaat het diagnose lampje branden, auto uitzetten en weer starten en alles oke uit laten lezen en diagnose p 1700 wat duidt op controlebeurt automaat, heb nieuwe olie en filter erin laten doen, en dacht dat het goed was maar laatst toch weer een keer gehad, en natuurlijk steeds als mijn vrouw ermee rijdt, mijn vraag is wat zijn rembanden waar jullie het over hebben, en waar zitten die.
 
R

Ralph

Gast
rembanden zitten achter het grote carter verstopt, in een kom huis. ziet er uit na blootlegging al een inbusbout met een contramoer en hieromheen een clip. deze aantrekken tot 4.5 nm en daarna 5 slagen terug. bij een verkeerde instelling gaat de bak raar doen.
 
Valt mee je hoeft alleen maar de carters los te halen en natuurlijk een nieuw filter te monteren.

Valt bij de meeste garages niet onder onderhoud.

Gr Jack
 
R

Ralph

Gast
jack-omegax3.0xe zei:
Valt mee je hoeft alleen maar de carters los te halen en natuurlijk een nieuw filter te monteren.

Valt bij de meeste garages niet onder onderhoud.

Gr Jack

sterker nog, rembanden stellen beginnen de meeste niet aan daar je een speciale momentsleutel nodig heb. en 1 foutje in het aantrekken en ;w |:( 8)7
 
Na lang absent zijn geweest.. heb ik toch besloten om de omega van de hand af te doen.. en inmiddels rijdt er een nieuwe eigenaar in.
Heb hem verteld van de problemen met de bak en dat maakte hem niks uit.

Maar goed heb ondertussen een Andere omega aangeschaft :D
Opel omega 2.5 v6 Edition 100 bouwjaar 1999 B1

Bak daarvan is in orde en het blok moet ik nog eens nader bekijken heb een klein beetje koelvloeistof verlies.
Moet distributie ook vervangen kan geen stikker vinden :(
maar de voornaamste ergenis is Elektronische problemen... die ga ik zodra omschrijven.
 
Jammer dat de oude omega et veld moest ruimen maar top d:)b dat je weer voor een omega bent gegaan en al helemaal van een 4 naar 6 pitter.

Koelvloeistof is vaak de driewegklep.
Distributie riem zeker niet mee wachten als je het niet weet.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 
Hartelijk bedankt !!

Zal eens de drieweg klep bekijken.
Distributie staat op mijn lijstje telaten doen z.s.m

En ja De Opel Omega rijdt fantastisch!! moest en zou er weer 1 kopen.
 
Bovenaan