Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Automaat

Hallo ik ben ook pas lid geworden.Ik heb een opel omega uit 1999 2.0 16v automaat.Hij rijd en zit echt fantastisch.Ook ik heb al diverse probleempjes gehad.Ik ben pas in duitsland geweest en sinds dien doet mijn automaat een beetje raar.Bij het optrekken maakt hij af en toe hoge toeren en schakelt moeilijk door.Het lijkt wel of hij af en toe doorslipt.Ik heb al diverse stukken op internet gelezen dat je dan als je mazzel heb je olie en oliefilter moet vervangen?Ik zat er aan te denken om de automaat te reviseren maar volgens mij kost dat echt heel veel geld en de auto is al uit 1999 dus ik weet niet of dat nut heb.Heeft iemand suggesties?Wat een revisie evt kost en waar ik het beste kan doen?Of een andere tip?
 
Revisie is vaak niet nodig. In de meeste gevallen is het vervangen van de filter en de olie voldoende om deze weer goed te laten functioneren.

Wat je ook nog kunt laten doen zijn de rembanden van de automaat laten afstellen. Maar volgens mij is dat voor als de automaat slipt.

Even op het forum vermelden waar je ergens vandaan komt. Er zijn altijd mede omega rijders die je kunnen en willen helpen.

Gr jack
 
Mijn automaat shakelt in het begin goed, eerste kilometer (en dan werkt de sportstand ook nog) daarna een bonk en gaat hij via 2 naar 4 en schakelt niet meer terug. Sportstand werkt niet meer :? en CC in D ook niet ( CC in 3 nog wel). Is dit ook een olie en filter probleem? Dan schuif ik graag aan in maassluis _/-\o_
 
Ok wanneer heb je tijd en hoeveel gaat het kosten.kan het dit weekend ik heb hem nodig voor mijn werk<br /><br />-- 23 jun 2011 03:21 --<br /><br />Daar ben ik weer ik namelijk aan het werk.maar als er iemand is die het liefst dit weekend tijd heb voor een mooie forumprijs graag want maandag heb ik hem weer nodig.
 
dat zou ik niet weten zo je zou het altijd eerst kunnen proberen wij sleutelen eigenlijk altijd door de weeks stuur me effe een pbtje voor verdere afspraak wellicht lukt het dit weekend en dan zaterdag ochtend(agenda kijken)
 
Hallo is er iemand die dit weekend tijd voor me heeft om me auto zijn versnellingsbak en filter te vervangen?
 

Vega

Medewerker
Administrator
roos zei:
Hallo is er iemand die dit weekend tijd voor me heeft om me auto zijn versnellingsbak en filter te vervangen?

[mod=Vega]Ik heb een beetje moeite met de toon van jouw vraag. Je hebt je pas aangemeld en je wilt op zeer korte termijn geholpen worden.
Als je snel geholpen wilt worden dan moet je een afspraak maken met de VOD, als je hulp wilt hebben van de andere OOP leden dan moet je schikken naar de persoon die voor jouw zijn TIJD wil vrijmaken.
Let de volgende keer erop hoe je hulp vraagt aan de OOP leden[/mod]

Neem even contact op met Ralph via mail of pm misschien dat hij je verder kan helpen.
 
Natuurlijk kan dat. Peter heeft echter wel een punt...

Ik begrijp dat het verkeerd bedoeld is.
Lees je eigen bericht nog eens. Zonder het "hallo" of met een komma er achter zou het al heel anders overkomen. Om misverstanden te voorkomen is het mogelijk handig om in de toekomst iets meer woorden te gebruiken in een bericht en goed te letten op leestekens en tekstopbouw.

Veel leden zijn bereid om een ander te helpen. Al dan niet tegen een vergoeding :k

Groeten,

Mark
 
Bovenaan