Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

(B1) Slecht of niet starten

Heren,

Mijn 2.5.v6 had af en toe wat opstart problemen, startmotor gaat rond maar de motor slaat niet aan.
Als die dan uit eindelijk aanslaat gaat dit moeizaam, maar als ie loopt dan loopt ie ook goed.
Vanochtend was het weer zover, maar starten deed ie niet.

Ik zag de toerenteller en de brandstof meter nog wel even bewegen.

Nu had ik laatst op mijn werk het zelfde probleem en toen is met startkabels de boel wel opgang gekomen.

Nu heb ik al gezocht op het forum en de hoofdverdachten lijken de nokkenas sensor en/of de krukas sensor te zijn.
Maar ik zit dan nog met een onduidelijkheid; mbv startkabels en een andere auto startte die van de week nog wel. Is dit normaal bij een defecte/brakke sensor of gewoon toeval geweest?

Vanmiddag zal ik m zelf nog even uitlezen met de op com, maar eens kijken wat hieruit rolt.
Gelijk ook maar even de bekabeling van de sensoren inspecteren, wellicht dat hier breuken aanwezig zijn.

Wordt vervolgd.........
 

Joep

Verbannen
Als het met startkabels wel lukt dan zou ik je accu even doormeten.

Verder zou ik die 2 sensoren ook verdenken. Hoewel, een V6 start met een kapotte krukassensor niet meer... Dus misschien komt er iets anders naar boven.
 
Joep,

Dat zit mij ook dwars, het starten met startkabels, de accu is trouwens ook een van de verdachte....
Er zit een 54 of 57 Ah in, nu heb ik al gelezen dat dit mogelijk te weinig is.
Voor deze problemen nogal vaak de accu moeten bijladen omdat ie op een of andere manier leeg getrokken was.
Okay een keer was het duidelijk, mijn wederhelft had de zonnenklep met spiegel open geklapt gelaten, met verlichting aan 7(8)7 .
Maar ook een paar keer zonder enige aanwijsbare reden een te lege accu.
Opladen doet ie goed (14,1 V) en onlangs nog nagemeten op lekstroom met een multi meter maar ook geen noemenswaardige waarden gemeten. Via de minpool enzo.

Maar goed, vanmiddag maar uitlezen dan weet ik hopelijk meer.
 
Hallo,
ff een update de accu is een 66 ah.
Qua uitlezen geen bijzondere meldingen, daarnet startte ie wel.
Kwam wel van ver, mijn vermoeden is nog steeds de accu.

De accu hangt nu aan een oplader, heb ik toch een primeur de eerste hybryde opel omega :P

Maar goed, strak nog even uitlezen met draaien motor.

Wordt vervolgd................................
 
Update,

Na een aantal uurtjes aan de oplader gehangen te hebben kwam er weer leven in de omega.
Uitlezen gaf geen foutcodes, dus waarschijnlijk toch de accu.
Morgen een andere accu erin en dan hopelijk geen startproblemen meer.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is wel beter, maar niet noodzakelijk. Mijn B2 heeft onder het winterplan 2 jr geleden een 66ah gekregen, zelfs met standkachel gaat dat prima. De MV6 start op een 60 of 62ah GM Accu ook zonder problemen.

Moest ik er zelf een kopen dan ging er een 72ah Bosch in.
 
Ja je moet wel genoeg ampères hebben voor te starten anders je accu al half leeg en ik denk bij zware belasting sneller kapot... ik heb al 2 jaar die 74ah zitten en met 1000watt rms bass boven op mn bose en kwa starten of knipperende lampen geen last mee...
 

tonboy

Verbannen
seanwillems zei:
Ja je moet wel genoeg ampères hebben voor te starten anders je accu al half leeg en ik denk bij zware belasting sneller kapot... ik heb al 2 jaar die 74ah zitten en met 1000watt rms bass boven op mn bose en kwa starten of knipperende lampen geen last mee...
Bij het starten gaat het niet op hoeveel Ah een accu heeft, maar om het aantal "koude start" Amps.
Zo kan bij een top merk een 61 Ah accu een koude start Amps hebben van 600, terwijl bij een ander merk, of zelfs een andere productlijn binnen een merk bij een 75 Ah accu deze koude start Amps nog niet bereikt hebben. Ter info : In principe hoe meer lood een accu bevat, hoe meer koude start Amps
http://www.awaccu.nl/pagina/16-capacite ... ng-op-accu
 

tonboy

Verbannen
Starten en ..... lopen? Een omega is om in te rijden hoor! ;-) Ik neem aan dat je bedoelt starten en gelijk aanslaan....
 
Bovenaan