Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1] Verschil in lenskoplampen?

Zit er verschil in de halogeenlenskoplampen en in de xenonlenskoplampen?

Op de verlichting na dan :+

Is een halogeenlens makkelijk om te bouwen naar een xenonlens?
 
Enige verschil is volgens mij het merk en de kwaliteit.
Het beste zijn de originele lampen van Hella een lamp al Depo moet je mijden aangezien deze van belabberde kwaliteit zijn.

In een lens koplamp kun je zonder problemen xenon inbouwen.
Mooiste is natuurlijk als je een originele set met xenon kunt bemachtigen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wordt er bedoeld het verschil tussen een originele halogeen- en xenonunit, of aftermarket units?

Dat laatste is al door Jack behandeld. Tussen de originele units zitten een paar kleine verschillen. In het 'glas' van de halogeen lamp staat geen xenon code en zitten iets minder reflectoren. Daarbij ontbreken een paar bevestigingen voor de Xenon starters, maar die zou je er wel op kunnen monteren met de wel aanwezige bevestigingspunten.

Verder mis je de automatische hoogteregeling van de Xenon units.

Je zou in de halogeen lampen prima een Xenon set kunnen bouwen. Aftermarket van Pilot (staat er net eentje te koop zag ik ;) ) of origineel. Let er dan wel op dat je de afdekkapjes e.d. erbij hebt
 
A

Anonymous

Gast
Dusssss....ik kan zonder probleem xenon in mijne b1 bouwen....zou fijn zijn...
eens even snoepen op internet voor een set dan.
 
Ja kan. Als ik je de tip mag geven ga voor een degelijk setje van pilot ipv goed koop spul wat op marktplaats wordt aangeboden. Heb hier verhalen voorbij zien komen van personen met een goedkope set die iedere 2 maanden lampjes aan het vervangen zijn.
 
A

Anonymous

Gast
Inmiddels zit er bij mijn Omega B2 ruim een jaar Pilot in. Perfecte licht opbrengst en prima tevreden mee. Ik heb de versie 4300 K.
 
Bovenaan