Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B1] Verwarming bijrijder werkt niet

beste mensen,

Het wordt kouder. Ik zet dus de verwarming aan.
Nu blijkt dat de rechterkant niet verwarmd en dat het geluid van de ventilator lijkt aan te geven dat de luchtstroom wordt tegengehouden. Ook komt er geen warme lucht naar de voeten.
Er is dus het een en ander losgegaan, lijkt me.
Hoe kan ik het dashboard demonteren om het euvel te ontdekken en te verhelpen.

Adriaan de Zeeuw
Omega B1 V6 2.5 automaat (X2.5XE.E2) 1995

[mod]Beste Adriaan,
dit is juist een vraag voor het forum. Via PM krijg je mogelijk maar beperkt informatie.[/mod]
 
Dat zou ik ook wel eens willen weten, liefst zo gedetailleerd mogelijk want het blijkt dat m'n kachelradiator weer lekt. :'(
 
Ik denk, Michel, dat jullie twee verschillende problemen hebben.
Daar komt nog bij: jij hebt een B2, Adriaan heeft een B1.
Adriaan hoeft waarschijnlijk niet het hele dashboard eruit te halen om zijn probleem op te lossen.
Wél moet zijn hele radio en ECC unit uit de middenconsole.
Er loopt namelijk een stangetje die de luchtkleppen bedienen van links naar rechts (bijrijder).
Die is waarschijnlijk bij Adriaan los geschoten.
Punt is echter dat je er slecht bij kunt en moet weten welk stangetje je moet hebben (er loopt er namelijk nóg 1 achterlangs).
Sjors heeft mij deze info toegespeeld. Ik hoop dat Peter (Vega) eens een screenshot van de TIS kan plaatsen waarop deze stangetjes zichtbaar zijn.

Voor jouw geval, weet ik niet of je daarvoor het hele dashboard eruit moet halen.
Ook dat zou via de TIS te achterhalen moeten zijn.
Ik moet mijn eigen TIS snel weer eens aan de praat zien te slingeren. Het is irritant dat ik zelf geen screenshots kan produceren :N
 
Hallo,

ik heb hetzelfde probleem maar dan alleen is het de bestuurders kant die niet warm wordt.
nou hoop ik dat ik ook alleen de middenconsole eruit hoeft te halen ik weet echter niet of ik een B1 of B2 Omega heb.
heb hem reeds gisteren pas gekocht :)
 
Bovenaan