Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B1 - Water onder de isolatie - bestuurderskant

Ik was hem aan het schoonmaken en toen ik de vloerbedekking en de schuimrubberen isolatie omhoog haalde vond ik het wel erg vochtig aanvoelen. ik kwam erachter dat die hele schuimrubberen mat doorweekt is. Geen koelvloeistof, gewoon water.
Ik heb het voetenstuk losgesneden en daar kun je wel een volle pitcher uitknijpen maar zo sterk ben ik niet dus die hangt nu te drogen.
Het blauwe stuk op de foto is tot waar het nat is.
Onder de rode stukken is het droog. Het lijkt dus niet vanuit de tunnel, het schutbord of de kachel te komen.
geheel.jpg

De bijrijderskant had ook overal zand liggen op de dorpel maar die had geen water onder de isolatie meen ik.
Iemand een idee? Het is wel veel water voor een airco afvoer verstopping lijkt me.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Komt uit je luchtkanaal, die zwarte buis. Waarschijnlijk is de bak onder je parafaan een keer vol komen te zitten en is het water daarna verspreid.

Goed laten drogen, duurde bij mij 2 weken tot al het vocht eruit was.
 

Joep

Verbannen
Ik heb dit ook wel eens gehad, alleen kwam het water toen via het dak, langs de strip onder de A-stijl, en via de rubbers naar binnen... Ben er erg lang mee bezig geweest om het lek te vinden maar uiteindelijk was het gevonden en gedicht! :)
 
@ B-Buster:
Bedoel je de bak aan de bijrijderskant met de interieurfilter erin of zit er nog een ruimte onder de parafaan aan de bestuurderskant?
@ Joep:
Zijn er nog plekken die bij jou nat waren die ik nog niet heb genoemd, want dan ga ik nog even zoeken.

Ik laat hem even zo staan en dan zie ik met regenval wel of het ergens binnenkomt.
 

Joep

Verbannen
opgasmoetjekoken zei:
@ B-Buster:
Bedoel je de bak aan de bijrijderskant met de interieurfilter erin of zit er nog een ruimte onder de parafaan aan de bestuurderskant?
@ Joep:
Zijn er nog plekken die bij jou nat waren die ik nog niet heb genoemd, want dan ga ik nog even zoeken.

Ik laat hem even zo staan en dan zie ik met regenval wel of het ergens binnenkomt.
Bij mij kwam ik er achter toen ik boodschappen achterin op de vloer zette, dat werd zeiknat, en toen zag ik dus dat alles onder water stond. Er groeiden zelfs paddestoelen uit de matten... :P
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die bak inderdaad.

Wellicht is hij in het verleden een keer overgelopen. Dat foam ligt afgesloten, drogen zal het niet tot je het eruit haalt.

Zijn je deurpanelen droog?
 
Ja die zijn droog.
Bij mijn vorige auto (senator b) wilde de bekleding nog wel eens nat worden omdat die afdichtfolie opkrulde maar bij deze auto is dat nog in goede staat dus die verdenk ik niet.
 
rode stukken droog zijn zegt neit zo veel daar kan het water wel onderdoor lopen zonder in de foam te trekken wat ok wel wil voorkomen is dat het kachelhuis
zelf de afwatering dicht heeft en overloopt of dat t afwateringsrubber los is van het kachelhuis
 
de foto is trouwens aan bestuurderszijde normaal is het toch de bijrijderszijde die nat is, en waar zit het kachelhuis precies gewoon ter info
 
Datzelfde probleem met die afdichting van de kachel had ik op TIS gelezen, daar schijnen ze van 99 tot 02 last van te kunnen hebben.
Inderdaad, het water zou door die foam kunnen zakken, die lap die ik los gesneden heb droop best hard leeg, ik ga straks die console eruit trekken en de kachel nakijken.
Alvast bedankt weer.<br /><br />-- 12 jun 2012 13:10 --<br /><br />ik heb de kachelafvoer bekeken maar die is kurkdroog en hij zit ook niet verstopt.
Nu zou het nog wel de afvoer kunnen zijn geweest, maar dan klopt het wat B-Buster zegt, dan heeft het water al die tijd opgesloten gezeten.

ik heb toch gevraagd bij de VOD naar die aangepaste afdichtring en schuimrubber ring die in TIS staan maar die zijn niet meer te leveren :'(
Als ik er online aan kan komen dan vervang ik het preventief. Mocht er belangstelling naar zijn dan wil ik wel een duidelijke foto howto van maken.

Ik weet nu alleen nog niet zeker of het daar vandaan kwam. Ik laat het toch nog even zoals het nu is, die isolatie hangt nog steeds te drogen. }:)
 
Ik had het zelfde probleem vorige week alleen was mijn bijrijderskant zeiknat en zaten allebij de afwaterrubbers dicht zowel links als rechts.
Mijn Omi is nog steeds aan het drogen.

Gr. Willem
 
Bovenaan