Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B1 weer die k** kachel..... pls help

Hoi
Na eerder topic en info van hier de secundaire waterpomp vervangen. Kachel werd weer warm, niet dat je zegt super en snel maar werkend en net comfi genoeg. Nu het weer ff kouder is is mijn oude probleem terug, ofwel, geen warmte. Kan zijn dat de nieuwe pomp weer kaduuk is, maar dat zou dan een oorzaak moeten hebben. Het ding heeft bovenop de (grote)radiator een minuscuul gaatje wat volgende week een lasje krijgt. Dit veroorzaakt koelvloeistofverlies, maar dat vul ik om de andere dag bij, soms niks, soms 50cc, met een tankje vloeistof doe ik gemakkelijk een maand. Heeft misschien wel iets te maken met mijn probleem, maar kan ikzelf niet beoordelen. Iemand suggesties, of is er iemand hier die er echt verstand van heeft, waar ik heen kan en die het ding voor me kan nakijken, en dat hoeft niet voor niets.........
Sta open voor input, thx!
Grtz, AJ
 
Dat is mooi *****, AJ :(
Ik verwacht eigenlijk niet zo veel van dat gaatje, als oorzaak.
Toch zou ik het uitgesloten willen zien... maw: eerst dat gaatje dichten en dan kijken wat die kachel doet (het ding verliest nu tenslotte zijn druk... afhankelijk hoe groot dat 'gaatje' is).
Jouw nieuwe pomp kan uiteraard ook defect zijn. Dat is domme pech maar overkomt de beste... volgens mij zijn daar wel truukjes voor om te controleren of het ding überhaupt nog draait/functioneert...
 
als je ecc aanstaat zou je het pompje moeten voelen brommen. Heb je je driewegklep al eens nagekeken. Als je er niet uitkomt wil ik best eens na kijken.

Gr jack
 
Die motor kan ik wel checken, maar de driewegklep is niet zo heel erg aan mij besteed. Ik zou dan graag een keer van je aanbod gebruik maken.

Grtz, AJ
 
Jack heeft het ding nagekeken, en kwam tot de ontdekking dat er een slang door iemand(vorige ofzo) is dichtgeknutseld en er een vacuumslang los lag. Helemaal top, ik had ´m niet gezien. Vanaf dat moment doet de kachel het weer. Maar het is net als de tandarts, als je er bent is het over (dit is ook nieuw voor Jack) ik rij er nu weer in de kou meer rond, de kachel geeft warmte maar 10x minder als bij Jack voor de deur toen ie stationair liep. Ergens anders heb ik hier op het forum ook een verhaal over gelezen van iemand die voor 6 omega´s onderdelen had liggen en er ook niet uitkwam. Ben bang dat ik dit ook zo heb..... Maar in ieder geval, dankzij Jack heb ik zeker weer een kachel die iets doet ipv niks voor ik bij hem was geweest, en daar voor de deur was het ding echt warm. Wat dit nu is, Jack of iemand suggesties?
 
heb je de nood buis al vervangen door een origineel slangetje. Kan zijn dat er nog altijd vacuüm lekt waardoor deze net niet sterk genoeg is om de klep helemaal open te houden. Mischien nog lucht in het systeem.

gr jack
 
Bovenaan