Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Andere radio inbouwen...

Hallo allemaal,

Nu we toch bezig zijn, ik heb nog een andere vraag. Ik heb momenteel de volgende radio in mijn Omega zitten:

vxzj.jpg


Ik vind dit helemaal niks, zeker niet met wat ik gewend ben: een CCRT 700 met CDC 3 Blaupunkt wisselaar in de B2 Vectra van mijn vader
en een Kenwood KIV-700 met KDC-469 wisselaar en KCA-BT300 in mijn eigen Vectra A. Dus ben op zoek naar wat anders. Helaas heb ik hier niets aan navigatie units omdat die voor zover ik weet geen Nieuw Zeeland ondersteunen, dus de NCDC 2011 en 2015 vallen voor mij af.

Maar omdat ik toch een CD wisselaar wil hebben en als het even kan ook autotelefoon, zoek ik dus iets wat wel geschikt is. Nu ben ik per toeval de CCRT 2008 op het spoor gekomen, een unit met autotelefoon. Mijn vraag is dus of ik mijn huidige radio kan vervangen door een CCRT 2008 zonder aanpassingen te hoeven maken, met name hoe zit het precies met de telefoon. Is daar een aparte speaker voor nodig of zit deze in de radio en wordt het geluid van inkomende oproepen via de boxen afgespeeld? Icm met de huidige radio is een MID scherm ingebouwd.

Ik hoor graag van jullie. Alvast super bedankt en groeten uit Nieuw Zeeland.

Benjamin
 
Wat ik van onze oppergoeroe op electronica gebied heb gehoord past er geen andere zonder aanpassingen.
Ik heb zelf een CDR2005, zonder telefoon en die kan ik het beste wisselen met een CDR2005 :D
Als het niet origineel GM hoeft te zijn kun je kijken naar andere merken 2DIN radio's
Die zijn er met radio/cd/dvd/tv/navi/carkit ineen.
 
Ik zou me eigen eerst effe afvragen hoe zit het daar met het netwerk ( telecom)

Hier doet hij het alleen op het netwerk van KPN en dacht Vodafone dat is geloof ik 900 netwerk
 

yoyo

The UK brothers
carenbar zei:
Ik zou me eigen eerst effe afvragen hoe zit het daar met het netwerk ( telecom)

Hier doet hij het alleen op het netwerk van KPN en dacht Vodafone dat is geloof ik 900 netwerk

Klopt alleen 900 Mhz. Kpn Vodafone en ik meen dat T-mobile ook meelift op Kpn's frequentie (maar dat weet ik niet zeker)
 
opcxtreme zei:
Wat ik van onze oppergoeroe op electronica gebied heb gehoord past er geen andere zonder aanpassingen.
Ik heb zelf een CDR2005, zonder telefoon en die kan ik het beste wisselen met een CDR2005 :D
Als het niet origineel GM hoeft te zijn kun je kijken naar andere merken 2DIN radio's
Die zijn er met radio/cd/dvd/tv/navi/carkit ineen.

Het hoeft voor mij niet perse GM te zijn, al is dat natuurlijk wel het mooiste. Maar de andere merken met 2 din radio's zijn hier vreselijk duur, zeker met telefoon en navigatie opties. Standaard kosten ze al omgerekend 400 Euro's en voor die zelfde prijs heb ik dus ook een originele radio. Maar zoals ik het dus begrijp kan ik hier niet zomaar een andere radio in zetten? Dat is vervelend, de huidige radio is echt een drama. Heb inmiddels gezien dat de C Vectra's hier wel dezelfde model radio's hebben als in Europa, is het de gok waard om er een aan te schaffen en te proberen en eventueel de bijbehorende kabelboom erbij te nemen? Als dit niet mogelijk is ga ik toch voor een Kenwood 2 din radio oid.

warhamstr zei:
Wat is dat een afschuwelijk in wat er nu in zit :D

Ja, het is echt afgrijselijk. Doet het interieur echt af...

carenbar zei:
Ik zou me eigen eerst effe afvragen hoe zit het daar met het netwerk ( telecom)

Hier doet hij het alleen op het netwerk van KPN en dacht Vodafone dat is geloof ik 900 netwerk

Heb in Nederland bij Opel wel eens geinformeerd naar een nieuwe CCRT 700 voor mijn vader en die blijken in 900 en 1800 versie uitgebracht te zijn, dat zal dan ook wel gelden voor de andere radio's neem ik aan. En hier hebben ze Vodafone en Telecom als grootste providers..

Als er verder nog tips en suggesties zijn, ik hoor ze graag.

Alvast bedankt.

Benjamin
 
Van een Vectra C gaat niet werken.
Jammer genoeg, want dan had denk ik zowat iedereen hier een Vectra C radio genomen.
Die speelt nl wel MP3 af haha

Je kunt ook kijken voor een goedkopere Chinese kloon van een dubbeldin radio.
Die zijn een stuk voordeliger, maar waarschijnlijk ook van mindere kwaliteit.
En anders op zoek naar een CDR2005, dan heb je radio CD en je kunt er dan evt een parrot carkit oid op aansluiten.
 
Zelf heb ik ook een ccrt2008. Om nog even terug te komen op wat vragen. Het geluid van de telefoon gaat via de speakers, het microfoontje daarentegen zit in de instapverlichtingsunit boven de voorruit, precies in het midden zie je 4 of 5 kleine sleufjes (openingen).
Btw, de telematica unit zit in de radio zelf dus dat scheelt een hoop ruimte in je dashboard kastje :-).
Het zou wel zonde zijn als de telefoon niet zou werken, dan zou de 2005 een betere optie zijn.
Aan de andere kant hoef je de telefoon optie niet te gebruiken natuurlijk.

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
Zelf heb ik ook een ccrt2008. Om nog even terug te komen op wat vragen. Het geluid van de telefoon gaat via de speakers, het microfoontje daarentegen zit in de instapverlichtingsunit boven de voorruit, precies in het midden zie je 4 of 5 kleine sleufjes (openingen).
Btw, de telematica unit zit in de radio zelf dus dat scheelt een hoop ruimte in je dashboard kastje :-).
Het zou wel zonde zijn als de telefoon niet zou werken, dan zou de 2005 een betere optie zijn.
Aan de andere kant hoef je de telefoon optie niet te gebruiken natuurlijk.

Gr. Paul

Dus als ik je goed begrijp Paul, het zou dus kunnen: een CCRT 2008 plaatsen. Heb namelijk uitgezocht wat de gebruikte frequenties zijn in Nieuw Zeeland, de grootste telecom aanbieders (Vodafone en Telecom) gebruiken 900 mhz voor telefonie. En mijn instap verlichting heeft inderdaad 6 gleufjes in het midden, kennelijk zit er dus wel een microfoon ingebouwd. Als de stekkers standaard hetzelfde zijn ga ik het gewoon proberen, en als de set niet past verkoop ik hem wel weer als ik in Nederland ben.

opcxtreme zei:
Je kunt ook kijken voor een goedkopere Chinese kloon van een dubbeldin radio.
Die zijn een stuk voordeliger, maar waarschijnlijk ook van mindere kwaliteit.
En anders op zoek naar een CDR2005, dan heb je radio CD en je kunt er dan evt een parrot carkit oid op aansluiten.

IK heb het niet zo op goedkope chinese spullen, is het vaak toch net niet. En de CDR2005 is eigenlijk nog minder dan de huidige radio, hier zit immers nog een CD wisselaar in. En zoals ik al eerder benoemde, de andere merken zoals kenwood, jvc, alpine, etc. zijn hier echt verschrikkelijk duur. Maar we kijken dus nog even verder..

Toch bedankt,

Groetjes Benjamin
 

Vega

Medewerker
Administrator
Een CCRT radio gaat niet zonder meer werken, je mist wat bedrading.
En ja alles is aan te passen.
 
Omega B2 V6 zei:
IJsblok zei:
Zelf heb ik ook een ccrt2008. Om nog even terug te komen op wat vragen. Het geluid van de telefoon gaat via de speakers, het microfoontje daarentegen zit in de instapverlichtingsunit boven de voorruit, precies in het midden zie je 4 of 5 kleine sleufjes (openingen).
Btw, de telematica unit zit in de radio zelf dus dat scheelt een hoop ruimte in je dashboard kastje :-).
Het zou wel zonde zijn als de telefoon niet zou werken, dan zou de 2005 een betere optie zijn.
Aan de andere kant hoef je de telefoon optie niet te gebruiken natuurlijk.

Gr. Paul

Dus als ik je goed begrijp Paul, het zou dus kunnen: een CCRT 2008 plaatsen. Heb namelijk uitgezocht wat de gebruikte frequenties zijn in Nieuw Zeeland, de grootste telecom aanbieders (Vodafone en Telecom) gebruiken 900 mhz voor telefonie. En mijn instap verlichting heeft inderdaad 6 gleufjes in het midden, kennelijk zit er dus wel een microfoon ingebouwd.
Van de frequenties van deze radio weet ik weinig af. Ik gebruik zelf een kaartje van Lebara, werkt gewoon goed.
Het zou kunnen dat er geen microfoontje aanwezig is maar dat de bedrading wel is voorbereid, ik denk dat bijna iedere B2 die gleufjes daar heeft. Je kunt het lampje incl. behuizing loshalen door je vingers erachter te zetten en naar je toe te trekken, schuin naar beneden, dan kun je het zo zien.
Qua bedrading voor de 2008 weet ik niet of dat overeenkomt met de radio die je nu hebt. Er zijn een aantal topics over div radio's, daar staat wel het 1 en ander over beschreven.
Suc6.


Vega zei:
Een CCRT radio gaat niet zonder meer werken, je mist wat bedrading.
En ja alles is aan te passen.
Sorry Peter,

Had je berichtje ff gemist. Bedrading moet dus aangepast worden.

Gr. Paul
 
Vega zei:
Een CCRT radio gaat niet zonder meer werken, je mist wat bedrading.
En ja alles is aan te passen.

Hmm, dat is dan weer jammer. Maar wat zou er zoal aangepast moeten worden? Moeten er extra draden gesoldeerd worden of is het een kwestie van kabels vervangen, in de zin van de kabelboom die bij de radio hoort?

IJsblok zei:
Van de frequenties van deze radio weet ik weinig af. Ik gebruik zelf een kaartje van Lebara, werkt gewoon goed.
Het zou kunnen dat er geen microfoontje aanwezig is maar dat de bedrading wel is voorbereid, ik denk dat bijna iedere B2 die gleufjes daar heeft. Je kunt het lampje incl. behuizing loshalen door je vingers erachter te zetten en naar je toe te trekken, schuin naar beneden, dan kun je het zo zien.
Qua bedrading voor de 2008 weet ik niet of dat overeenkomt met de radio die je nu hebt. Er zijn een aantal topics over div radio's, daar staat wel het 1 en ander over beschreven.
Suc6.

Gr. Paul

Ik ga vandaag eens kijken.

Bedankt,

Benjamin
 
Bovenaan