Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B2 asbak middenconsole gaat niet meer open

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik krijg men asbakje in het dashboard niet meer open.
Is er een manier bij jullie bekend om dit zonder brokken open te prullen?
 

yoyo

The UK brothers
Klopt, ik heb ook een keer de radio erin gemonteerd en door een onhandig iets stond het klepje van de ashouder zelf omhoog.
Dus radio eruit asbak eruit radio erin en als laatste asbak erin.
Succes
 
Illuminat0r zei:
Ik krijg men asbakje in het dashboard niet meer open.
Is er een manier bij jullie bekend om dit zonder brokken open te prullen?

O is mischien wel een stille hint om te gaan stoppen :o
 
Het kan ook zijn dat de 'binnen-asbak-vergrendeling' defect is en daardoor dat deel, automatisch, al iets omhoog komt.
Dat was bij mijn vorige Omega ook zo.
Heb toen de hele asbak maar vervangen.
Er was nooit in gerookt, zei de verkoper destijds... vraag me nog steeds af waarom de bodem van dat oude exemplaar dan een brandplekje op de bodem had :S
 
dat probleem had ik laatst ook toen ik het bakje er niet goed genoeg ingedrukt had, en daardoor de asbak dus vast kwam te zitten...

Pak een plat iets (dun mes oid)
steek van vanaf de rechterzijde schuin naar links en omhoog ertussen..
schuif het voorzichtig naar links....
als je net voorbij het midden bent duw je de punt naar beneden (handvat omhoog dus)
dan duw je dat bakje naar beneden en kan de asbak weer open...

Suc6
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Dank voor het meedenken!

Het is er uitgekomen....met geweld.

De radio demonteren gaf geen oplossing. Het lipje zat goed, maar zelfs zonder radio kan je er nog bijna niet aan. ik dacht ook initieel dat er wat te veel ingepropt was.
Met nog wat tooltjes liggen prullen, maar geen oplossing.
Blijkt achteraf dat er een extra schroefje lag in het gedeelte van het blokkeermechanisme waardoor dat haakje dus niet meer 'loskwam' :(
Nog steeds een raadsel van waar dat schroefje komt...

Met een korte krachtige ruk kwam het allemaal weer naar buiten.
Het haakje moest uiteraard wel teruggelijmd worden :(

@René-MV6: Daar ik nooit begonnen ben met roken is het ook moeilijk om ermee te stoppen ;)
 

yoyo

The UK brothers
Kijk eens aan, weer een probleem de wereld uit.
(Toch maar eens gaan roken Stijn, dan gooi je ook niet zoveel tooltjes in je asbak en gaat hij gewoon open) 8)7 8)7 :N
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
fotootje van de ellende:
2011-09-01%25252014.31.36.jpg


Het schroefje met de "kauwgom" aan was er dus teveel en stak net onder het haakje<br /><br />-- 11 dec 2011 11:01 --<br /><br />Heb nu voorlopig een B1 haakje erin zitten, maar nu gaat het weeral niet meer open.
Deze zijn dus duidelijk NIET compatibel :(
 
Bovenaan