Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] ecc rechts blijft altijd warme lucht geven

Hallo,

ik heb zaterdag middag mijn Omega uit 2001 opgehaald en op de terugweg viel mij gelijk één ding op. De lucht voor de passagier blijft altijd warm, zelfs wanneer ik hem op LO zet met ECO uit.
De bestuurderskant wordt wel koud, maar de andere kant dus niet.
Als ik de temp-regeling aan de bijrijderskant uitzet blijft het ook warm.

Wat ik nu doe is dus de lucht roosters maar dicht zetten, weet iemand wat hieraan te doen is?
Kapotte sensor oid? Ik kon via de zoekfunctie niet iets relevants vinden iig.

Mvg.
Stefan
 
Waar je al eens mee kunt beginnen is de ecc resetten.

Auto op contact en dan off en auto knop tegelijk indrukken. Alle kleppen gaan dan weer naar nul punt.

Wat ik uit jd verhaal opmaak is dat de dreiwegklep goed werkt daar de bestuurderskant wel koud wordt.
 
Ik heb de knoppen zo lang ingehouden dat het stopte met geluid maken. Maar hij blijft warm aan de bijrijderkant.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Weet niet meer of je de kleppen kan zien zitten als je onder het dashboard inkruipt, maar misschien zijn die sturingen stuk?

Het is al eens op het forum voorbijgekomen dacht ik, maar echt zeldzaam als het dat zou zijn.
 
Staan er ergens aanwijzingen hoe je daarbij kan komen?
Ik las op google eenzelfde verhaal maar dan werd de bestuurderskant niet warm. Daar werd ook aangeraden om de stangetjes te controleren die de kleppen regelen.
Ook werd er gevraagd of de temperatuur sensor voor buiten nog goed was, dat is in mijn geval wel zo.

De rechterkant wordt wel bloedheet moet ik zeggen. :D
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Je kan ook de ecc laten uitlezen

weet je meteen wat er aan de hand is........

kan zomaar een temperatuur sensoren kapot zijn

er zit bij elke rooster uitgang 1 temp sensor behalve achter in de console niet


grt. Hans
 
Ik weet niet was het nu was, maar vanmiddag op de terugweg van mijn werk was hij weer gewoon koud, zelfde als de andere kant. Terwijl hij gisteravond nog bloedheet werd.
Het lijkt opgelost te zijn, maar zeker weten doe ik het niet. Ik ga morgen weer even proberen wat hij doet.
 
hallo,

Ik heb ook zn verhaal.Ik heb vorig jaar mijn opel omega gekocht,maar kwam er achter dat de bijrijderskant ijs koud blijft.
maakt niet uit wat ik doe,,,,hij blijft koud !!!!
moet maar eens naar de garage voor controlle waarom de kachel het niet doet...misschien de kachel computer !!???!@#!@#
 

Vega

Medewerker
Administrator
Voor beide geld uit laten lezen, als er een fout inzit dan is dat dan te zien.
 
Vanmiddag had ik het weer iets anders.
Ik had hem eerst op LO staan, toen blies hij koude lucht naar beide kanten. Even later vond ik dat te koud dus zette ik hem op 18 graden, daarna werd de bestuurders kant lauw en de bijrijder kant bloedje heet.

Dus uitlezen lijkt me niet gek, maar ik heb geen idee wie dit voor een kleine vergoeding kan doen. O-)
 
Omdat ik de tellerset eruit moest hebben ging ook de ventilatie roosters mee.
Daarachter zat een stekkertje waarvan ik niet kan achterhalen waar die voor is. Zou het een temperatuur sensor oid kunnen wezen?
Het lijkt mij dat hij ergens op hoort te zitten of dat er iets aan moet.
2dtn1jc.jpg
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
nee hoor dat is een voorbereiding voor een lampje zodat je rooster mooi verlicht is in het donker


grt. Hans
 
Ik heb hem laatst laten uitlezen bij de garage bij ons in de straat.
Die zei dat er geen foutmeldingen in zaten betreft de climate control.
De monteur gokte het op een kapot klepje / motortje.

Ik heb vandaag maar eens gekeken, maar je kunt er verrekte slecht bij. Die aan de passagierskant draaid volgend mij wel, het motortje iig.
Als ik er met een lampje op schijn en ik reset de ecc dan zie ik het pinnetje draaien. Maar hij maakt wel een krakend geluid. Dit heb ik op video gezet die ik later nog post.
Verder heb ik een foto kunnen maken recht omhoog bij het passagiersgedeelte. Daar zie ik wel rare kronkelende stangetjes. Iemand enig idee waar ze voor zijn? Ook lijkt er een los draadje/stangetje te zitten.
15wf9th.jpg


Verder tips om beter bij het klepje te kunnen worden zeer op prijs gesteld. ;)

Edit: filmpje
[youtube]TKX4-dZOtcI[/youtube]
 
Ik weet er niet veel van maar dat kraken heb ik ook wel een beetje hoor.
Als ik de motor uitzet dan gaat het systeem volgens mij in een soort ruststand.

Ik heb ook wel eens gehoord dat die ecc units er wel eens mee willen stoppen bij de Omega.
Verder kan ik je er niet mee helpen, sorry.
 
Bovenaan