Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2]Electrische ramen

Ik heb net een uur of 2 alle ramen van de Omega open gehad, alleen nu wil mijn raam rechtsachter niet meer dicht.

Hij gaat tot een bepaalde hoogte en gaat dan weer naar beneden.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn/oplossing dat ik iig het raam dichtkrijg.

THX!!!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Loopt het raam niet aan, als het te veel weerstand ondervind met dichtgaan dan gaat het weer open.
Dat is een soort beveiliging dat er geen ledematen klem kunnen gaan zitten.
 
Zover ik kan zien niet, gaat ene keer wel wat hoger dan de andere. Heb ook al geprobeerd om het raam omhoog te trekken als deze omhoog aan het gaan is maar dat helpt ook niet.

Ga zo nog eens proberen.<br /><br />-- 01 jul 2011 19:03 --<br /><br />Raam is weer dicht.

Met kleine tikjes ging het raam wel dicht, nog niet helemaal zoals het hoort.

Ik denk dat de motor aan het einde van z'n levensloop zit. Had er niet meer zoveel zin in.
 
Had dit ook .
Beetje wd 40 op het mechanisch gedeelte(punt van bevestiging van lange pin op motortje) spuiten en voila.
Nu kan ik niet zien of het exact het zelfde prob is maar mss helpt het

Grtz Ramon
 
Pssst Barry, het is een electrisch raam... als je de accupolen eraf haalt, doet ie het zeker niet meer :N :+ _O-

Maar ik zou zeker de tip van Ramon even proberen, Martijn. Kost je een klein beetje tijd en als het niet het gewenste resultaat oplevert, kun je direct de boel open laten liggen, want dan kan er een ander motortje erin (hoef je niet de boel nog een keer open te halen) ;)
 
_O- _O- pfff duuu je moet ze er ook weer op doen _O- _O-

de boel gewoon effe resetten kan geen kwaad en werk soms wel

grtz barry
 
Thx voor de info.

Ik hou het raam voorlopig lekker dicht, zit toch weinig mensen achterin :P

Kijk straks wel als ik vakantie heb. Heb ik een week om te rommelen :)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Voordat je je hele deurpaneel eraf haalt om die raammotor te smeren, probeer eerst eens met een soort van siliconenspray op de zwarte stoffen geleiders.

Heeft puur met weerstand bij het schuiven te maken...
 
Ik ben bang dat dat niet gaat helpen, Stijn...
Tinuske zei:
Heb ook al geprobeerd om het raam omhoog te trekken als deze omhoog aan het gaan is maar dat helpt ook niet.
Dus ik ben bang dat ie toch zijn deurpaneel eraf moet halen. Hij zal er meer aan hebben om de bewegende delen van het overbrengingsmechanisme te smeren.
Maar proberen kan zeker geen kwaad :)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Heb het ook gehad met de blauwe limousine.
Als daar het rechter achterraam een dag van in de zon gestaan had ging die niet meer omhoog behalve in kleine schokjes (waardoor je dus de weestandsmeting negeert)
Maar met die siliconenspray ging het weer helemaal vlot

Tjah, tip van de VOD (wel je bekleding wat afdekken :P)
 

Andrew

600.000
Ik heb nu dus het omgekeerde aan de hand, linksachter zit het raam dicht en wil niet meer open. Enkele dagen geleden viel mij ineens op, dat linksachter de programmering om met een korte druk op de knop helemaal open/dicht te gaan, telkens kwijt was. Ik heb het helaas niet meer echt proefondervindelijk kunnen vaststellen, maar het leek erop dat het geheugen werd gewist als de contactsleutel eruit geweest was. Tot voor enkele dagen werkte het gewoon zoals het hoort.

Ik denk dat dit ergens in de bedrading zal zitten, het motortje heeft nooit gehaperd of zo. Heeft iemand een bedradingsschema van het achterraammechaniek, inclusief waar wanneer spanning op moet staan?

Andrew
 
Bovenaan