Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2]Leuke functie ontdekt..

Hallo Omega rijders,

Kwam er bij toeval achter dat mijn omega elektrisch inklapbare spiegels heeft. Kwam een besturingskastje tegen voor het stellen van de spiegels en het openen van de 4 ramen in een doos met Omega onderdelen die ik van de vorige eigenaar erbij kreeg. En daar zat een extra knopje op.. Gelijk dus maar geplaatst en wat blijkt, ik kan nu mijn spiegels elektrisch in laten klappen. Leuke optie erbij.

Maar de linker spiegel, dat is hier dus de passagierszijde, werkt niet goed en het toeval wil dat ik een complete reserve spiegel heb liggen. Maar de kleur is anders en dus wil ik de spiegelkappen loshalen en kijken of de andere spiegel dus ook elektrisch inklapbaar is.. Maar dat is nog een hele klus gebleken.

Heeft iemand tips hoe de spiegels netjes en intact uit elkaar te halen zijn?

Met vriendelijke groet,

Benjamin
 

Andrew

600.000
De ervaring die ik met spiegels demonteren heb, is niet van een Omega. Maar in die gevallen kon je altijd het beweegbare spiegelglas met beleid uit een centrale houder klikken. Bij de Omega zal er dus nog wel een elektrische draadaansluiting op de achterkant van het glas zitten voor de verwarming. Zonder spiegelglas heb je in elk geval meer zicht op het inwendige van de spiegel. Deze "exploded view" van een Omega buitenspiegel is misschien ook behulpzaam:

2nkmkuw.jpg


De vraag die bij mij nog wel opkomt, is waarom iemand die optie ooit heeft verwijderd? Zou het daarmee te maken hebben dat tie niet werkt (kortsluiting veroorzaakt en meer problemen geeft?)

In elk geval succes ermee.

Andrew
 
Inderdaad het spiegelglas eruit wippen (Voorzichtig :) ).
En je kan hem helemaal uit mekaar halen. Ik heb het al een paar keer gedaan dus het is te doen. ;)
Ik kantel het spiegelglas helemaal omlaag en steek er dan bovenaan een brede spatel tussen. Doe dit niet met een schroevendraaier want dan is de druk te groot op dat kleine oppervlak.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Klopt, langs boven, niet langs zijkant want dan breek je het gekromde glas.

De kapjes zitten met klemhaakjes die heeeeel makkelijk breken met losse kapjes tot gevolg.
Veel geduld is de boodschap.

Ergens denk ik dat je beter even een elektrisch schema bijneemt om te zien of ze klappen, memory hebben, of geenvan beide.
Als je wat kan wachten wil ik wel eens zoeken of ik de interne kleuren teeugvind uit mijn project, deze staan nl. niet in de officiele schemas...

Stijn
 
Bedankt voor de tips. Heeft even geduurd voor ik ermee aan de slag kon maar heb eindelijk even de tijd gehad ernaar te kijken. Helaas, de reserve spiegel is een standaard spiegel. Heb de oude moeten laten zitten. Die werkt wel, maar is wat trager en niet helemaal goed meer.

Voldoet voor nu.

Groetjes Benjamin
 
Bovenaan