Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

b2 niveauregeling 2.5 dti

Ik lag van de week onder de auto en zag een los stekkertje. Die bleek van de regeling te zijn aangesloten en de compressor sloeg niet aan.

De multimeter op de kabel en geen stroom.zekering os goed

ik heb inmiddels al de compressor onder de auto weg en getest klinkt gezond.

Ik hen ergens wat gleden op het forum over een relais.die schijn je te moeten horen als je het contact aan zet als ik dat doe hoor ik van alles maar of ik de relais hoor geen idee.


Waar zit het betreffende relais. En is die Door te meten.

aan de compressor zat een heel dun slangetje en een dikkere zwarte.
waar dienen deze voor.

De zwarte hing los onder de auto.

thee alex
 
R

Ralph

Gast
altemo zei:
Ik lag van de week onder de auto en zag een los stekkertje. Die bleek van de regeling te zijn aangesloten en de compressor sloeg niet aan.

De multimeter op de kabel en geen stroom.zekering os goed

ik heb inmiddels al de compressor onder de auto weg en getest klinkt gezond.

Ik hen ergens wat gleden op het forum over een relais.die schijn je te moeten horen als je het contact aan zet als ik dat doe hoor ik van alles maar of ik de relais hoor geen idee.
onder het stuur kleine zwarte relais aan de rechterkant bovenste rij, vergeet de zekering niet.

Waar zit het betreffende relais. En is die Door te meten.

aan de compressor zat een heel dun slangetje en een dikkere zwarte.
waar dienen deze voor.
de dunne gaat naar achter naar de dempers word gesplitst d.m.v. een T-stuk en de dikke is zeg maar de aanzuig slang en ligt los achter de koplamp.

De zwarte hing los onder de auto.

thee alex

verder moet je de schakelaar op de achterbrug verbinding met de draagarm meten en bekijken, locatie is passagierszijde.
 
Dank u ralph

i5bp80.jpg

Dus nr 2
is het deze of hoort er nog 1 naast?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ralph zei:
en de dikke is zeg maar de aanzuig slang en ligt los achter de koplamp.

Dit is een 2.5DTI daar zit het midden onder de auto en niet rechtsvoor.
Ergens netjes hoog vastmaken en dan zo at het geen vuil kan aanzuigen.<br /><br />-- 17 Sep 2014 12:43 --<br /><br />
altemo zei:
is het deze of hoort er nog 1 naast?

Ja die
 
Als ik de 2 onderste pinnen door lus zou de compressor stroom moeten krijgen?

334ls1k.jpg


. De zekering is dan wel goed
 
Relais goed. Kabel hing met een tyrip los aan de auto stekker goed schoongemaakt geme te en en ja hoor stroom compressor begint gelijk te blazen. Luchtslang der op. En niet.

Slangetje gevolgd en ja hoor weer een tyrip met een los slangetje vol met tape |:(
Verder op onderzoek. En ja hoor.

Bedankt vorige eigenaar/garage voor de montage van gewone dempers. 7(8)7 |:( .

weer een mysterie minder en nog een todo ding.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Tjah, als je geen 500€ wil uiygeven aan schokdempers kom je zo iets tegen... Maar je heb wel al allss voorbereid liggen nu!

Ik zou ze nieuw bestellen, mijn eerste set is er nagenoeg onderuit geroest. Blijft vocht aan de rubbers zitten wat ze doet afzien...
 
Bovenaan