Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

B2 tellerset

weet iemand toevallig een goede manier om de naalden van de tellers te de- en monteren. Ik ben al in een topic tegen gekomen dat er een grote schroevedraaier onder werd gezet. ik heb n.l. een set plasma teller platen gekocht dus moeten alle 4 de naalden eraf ( en er weer op ). ik heb twee weken geleden al een tellerset naar jezus geholpen, dus vandaar deze vraag. grt. Frans
 
Simpel antwoord: een vork :Y)

Ja, serieus!
Je moet de tanden van de vork dan in lijn, onder de naald, met het asje zetten en dan voorzichtig omhoog 'wippen' (moed, beleid en trouw zijn de toverwoorden hier).
Als je het niet aan durft, moet je maar eens een bakkie komen doen dan doe ik het wel een keer voor :7

-- 15 jan 2012 23:09 --

Ralph, wil je niet voor je beurt typen _O-
 
MetalRush zei:
Simpel antwoord: een vork :Y)

Ja, serieus!
Je moet de tanden van de vork dan in lijn, onder de naald, met het asje zetten en dan voorzichtig omhoog 'wippen' (moed, beleid en trouw zijn de toverwoorden hier).
Als je het niet aan durft, moet je maar eens een bakkie komen doen dan doe ik het wel een keer voor :7

-- 15 jan 2012 23:09 --

Ralph, wil je niet voor je beurt typen _O-


Bedankt voor het aanbod Ruud maar om voor een bakkie naar Tiel te rijden vind ik een beetje overdreven, als ik nou een vorkje mee kan prikken.... _O- _O-

nee serieus, ik zal eerst eens kijken wat er uit Duitsland binnen komt, misschien valt het wel mee. grt. Frans
 
oké jongens bedankt voor de info hoe ze eraf moeten, en hoe moeten ze worden terug geplaatst ?
ik heb n.l. ergens in een topic gelezen dat b.v. de kilometernaald er op moet bij 220km/u en dan lanzaam naar 0 gedraait moet worden ..... :?
en de andere 3, gewoon op de 0 stand ? grt. Frans




p.s. ik kom er net achter dat dit topic helemaal niet thuis hoort in de "how to" afdeling. :N
 
Als je zeker weet dat de stand van de asjes, van benzine en temp, niet zijn gewijzigd, kun je die zo terug drukken (ook weer met moed, beleid en trouw).
Voor de km-teller en toerenteller moet je toch echt even je dash in de auto 'aansluiten' (zorgen dat ie contact maakt) en het contact even aan zetten.
De meters worden dan gekalibreerd en je kunt de naalden dan goed op de nul-stand drukken.
(zo heb ik het gedaan. De methode van Mark heb ik geen ervaring mee).
 
Bovenaan