Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Banden

Gister voor het eerst een wat verdere rit in de regen gemaakt sinds ik de steinmetz wielen erop heb. Viel dat even tegen! Ik heb gewoon totaal geen grip.
Iedere bocht uitbreken, bij het stoplicht niet wegkomen, traction control lampjes die overuren maken, drama alom.

Nu vraag ik me af, komt het puur van de kingstar H? Chí Minh kwaliteit strontbanden die ik achterop heb? Er zit toch nog wel een mm of 5 profiel op.
Of is het gewoon dat ik door de wat bredere band gewoon wat minder kilo's per vierkante centimeter heb?
Of een combinatie daarvan?

Wat zijn jullie ervaringen met een wat bredere band achterop?

Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat er achter ook gewoon conti's op komen maar als dat m'n probleem niet verhelpt rij ik liever eerst die kingstars op. Conti's in 255-40/17 zijn namelijk ook niet helemaal gratis.
Letwel de kingstars waren niet mijn keuze dus kom niet met eigen schuld, dikke bult verhalen. Ze zaten op de velgen toen ik ze kocht.

Gr Wim
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik denk dat dat inderdaad aan de banden ligt. Een B-merk band scoort vaak vrij slecht in de regen.

Ik rijdt nu met maatje 245, iets smaller dan jou 255'ers maar nog altijd vrij breed rubber. Dat zijn Michelin Pilot Sport 2 bandjes, daarmee krijg ik ook in de regen m'n TC vrijwel niet aan het werk.
 
banden een betere b merk zal het ook goed doen probeer falken of fulda en je hebt een wereld van verschil

en ja michelin sorry maar die zijn in 12 jaar tijd goed gebleven maar er nioet op vooruit gegaan ik heb klanten die nu een zogenaamd b merk rijden en nooit meer terug willen naar michelin
 
henri zei:
banden een betere b merk zal het ook goed doen probeer falken of fulda en je hebt een wereld van verschil

en ja michelin sorry maar die zijn in 12 jaar tijd goed gebleven maar er nioet op vooruit gegaan ik heb klanten die nu een zogenaamd b merk rijden en nooit meer terug willen naar michelin

Dat vroeg ik niet. Ik vroeg ervaringen mbt bredere maten. Op jouw mening over michelin zit ik niet echt heel erg te wachten daar ik aangeef dat als er nieuwe op komen er conti's op komen omdat ik daar persoonlijk goede ervaringen mee heb. Ik vroeg me alleen af of het überhaupt mogelijk was dat die kingstar's zo slecht presteerden bij regen.

@b-buster Thnx voor de info, toch maar even rond gaan bellen waar ze m'n favoriete gummi's voor weinig kunnen leveren, dit is toch eigenlijk wel levensgevaarlijk.

Gr Wim
 
Ha Wim,

Ik zou zeggen; knal er meteen die Conti's op. Ik rij (sorry reed) met Conti sport contact 3 (255-40-17); prima grip ook als de regen met bakken uit de lucht kwam. Ik was voor vier banden vorig jaar bij Bandenmarkt in totaal iets meer dan 600 euro kwijt. Prima banden overigens. Ik zou ze zo weer kopen.

Groet,

Walter
 
@walter Ik had de sport cognac 3's ook op m'n oude wielen. Geen centje pijn maar toen had ik 235 achterop. Die ben ik nu voorop aan het oprijden. Die bandenmarkt is er idd niet duur mee, goeie tip. Ga over twee weken als het goed is ook naar spoelie, kijken wat die kan doen.

@b-buster En als walter z'n B2 heeft maar gewoon met de kale borbets de weg op? Als walter ervanaf wil is er misschien best wat te regelen maar mijn water zegt dat dat niet gaat gebeuren. haha

@walter kunnen we niet een ander dealtje maken? Ik zoek nog roestvrije deuren. ha ha. Ik weet niet precies hoe je mv6 erbij staat maar misschien zijn er opties.

Gr Wim
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Heb 285/25 R20 op de achteras met Goodyear Eagle F1 Assymet

Op nat weer moet je opletten met keren op een weg, maar heb niet bepaald last met optrekken...
Vermoed dus echt wel dat jouw huidige rubbers er voor een heel groot stuk de oorzaak van gaan zijn.

Het blijft met een bredere band natuurlijk altijd meer opletten! Hou dat in het achterhoofd...
 
Bovenaan