Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

banden

even een vraag wie heeft ervaring met het merk Fulda type exereldo 235 45 17, ik ben al een tijdje op zoek naar goede gebruikte banden 2 stuks zodat ik dadelijk gelijk 4 nieuwe erop kan leggen of heeft iemand hier nog 2 stuks liggen met goed profiel en geen apelanden merk
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Waarom niet alvast 2 nieuwe dan? Achter slijt toch harder. Die vernieuw ik en tegen de tijd dat voor aan vervanging toe is gaan er weer nieuwe achterop en de andere naar de vooras.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Inderdaad met velg. Zonde om de band er weer af te halen, mij is weleens verteld door een bandenboer dat dat ook weer risico op cuppen oplevert doordat de band net wat anders op het wiel kan komen te liggen. Wat daar dan precies van waar is, wie het weet mag het zeggen. Ik vind het vooral zonde van m'n Sport Stars om ze steeds los te trekken. :P
 
ik moet ook 4 nieuwe hebben en zit tedenken over de nokiaan ze zeggen dat het zeer goede banden zijn en anders word het gewoon weer michelin
 

Berry

OOP Huisleverancier
En ik rijdt al mijn sloop banden lekker op,mooi goedkoop ,als het maar rond en zwart is .... _O-
 
Euhm,

Wat betaal je voor een setje 2e hands banden ?
100 euro ? dan nog monteren ?

Ik ging ook liever voor nieuw, liever een B-merk (geen apenmerk) dan 2e hands.
Voor Maxxis banden in de maat 235/45/17 betaal je nog geen 90 euro p/st
En Toyo Proxes kosten notabene nog geen 100 p/st en dan heb je toch wel echt goeie banden.


Ik gooi ook altijd de banden met het minste profiel achter.
Uiteraard compleet met velg, het demonteren en opnieuw monteren heeft geen enkele meerwaarde.
Dat van het risico op cuppen bij demonteren heb ik nog nooit gehoord, en ik kan ook geen verklaring hiervoor bedenken waarom dat wel zou zijn.
Begrijp me trouwens goed, ik twijfel niet aan het feit dat een banden boer dat heeft gezegd ;)


Groetjes

Lars
 
Ik heb jaren Nokians gehad. Van de Pirelli's, Nokians, en Generals deed ik het langst met Nokians. Ik heb nu Bridgestones. Als die eerder op zijn dan de Nokians, ga ik weer terug naar Nokian.
 
Bovenaan