Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Bandenvraag

Hallo

Ik heb nieuwe zomerbanden nodig.
Nu heeft de bandenboer bij mij maxxis in 225x55x16 voor 120 euro per band.
Zijn dat banden voor onder de omega of beter verder kijken.
 
Ik, en meerdere hier hebben er michelin Premacy HP's eronder zitten. even opgezocht:

bij de <a class="postlink" href="http://www.autobandermarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">www.autobandermarkt.nl</a> : 167,- p.s.

Is een super band , heerlijk stil en geen te kort aan grip. Ook in de regen geen last van gripverlies.

Kon zelf ook nog heel goedkoop een setje Bridgestones Potenza's RE 050's komen.
Dit zijn banden die standaard gebruikt worden op M3's en M5's . Kosten 280,- per stuk. Ik weet niet wat je rijstijl is, maar is dus wel behoorlijk aan de prijs. Wel absurd veel grip, maar in principe heeft de omega zelf er niet het onderstel voor en is veelste lomp. Ga ze zelf ook alleen voor circuit gebruik gebruiken.

Maar zoals de meeste hier zullen beamen is de premacy HP van michelin de band die je moet hebben.
 
Wij hebben ook een tijdje gereden met de erg dure Michelin's Deze banden vond ik qua kwaliteit veel minder dan de Vikings die er daarna onder gekomen zijn. De Michelin's sleten erg snel en waren naar mijn mening ook minder qua grid enz.
 
Hallo Sören,
Ik heb er 2 weken geleden nwe voorbanden op laten leggen 235/45/zr17 Continental sportcontact 3 E 148 incl per stuk,vooralsnog bevallen ze mij prima,
is voorzien van een "Langs-profiel" dus weinig kans op cuppen.

Gr Arie
 
Ik heb Sportiva banden, komt van continental 95,70 per band.

Ik ben er heel erg over te spreken, mooi stil en erg goede grip bij droog en nat. Zaten er onder toen ik de Omega kocht en net voor de winter heb ik er 4 nieuwe van dezelfde op laten leggen omdat ik ze zo fijn vind.

<a class="postlink" href="http://www.goodwheel.de/sportiva-z55-225-55r16-95zr-w.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.goodwheel.de/sportiva-z55-22 ... 5zr-w.html</a>
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
@arie: je kan de 17" totaal niet vergelijken met de 16" band

@opel-omega: ikzelf heb heel goede ervaringen met michelin banden. Op mijn '02 limousine lagen origineel michelin, en daar heb ik als ik me niet vergis ongeveer 60k mee gedraaid.

Tip, neem geen dunlop sp9000, die cuppen fel in deze maat.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mijn Michelin banden scoren ook prima qua duurzaamheid.

SP9000 is inderdaad geen succes.
 

yoyo

The UK brothers
Even voor de duidelijkheid, cuppen is dat het trillen op bepaalde snelheid?
Ik heb bij mij alles laten balanceren en uitlijnen en toch begint (vreemd genoeg de ene keer harder dan de andere keer) bij 130
naar mijn gevoel de achterkant iets te trillen.
Is dat dan cuppen of heb ik weer iets bijzonders? :?
 
Cuppen is het verkeerd afslijten van je banden,als je dan gaat rijden is het net of je met kapotte wiellagers rijdt.
meestal is dat tot 60 Kmh,daarna is het over.
Als je met je hand over de band heen wrijft in de rij richting of tegen de rijrichting in voel je dat het profiel "happend" afslijt (cuppen).
Gr Arie
 
@Illuminat0r: Bij ons waren ze na 30000 versleten. Mijn vader rijdt nooit extreem hard of zo. afstellingen waren prima aangezien de volgende banden (de Vikings) het veel langer uit gehouden hebben. Zullen wel net ongeluk gehad hebben met het setje
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Cuppen:
Cupping%2C%2020%22%2C%20goodyear%2C%20eagle%20f1%20assymet.png


Hier zie je de zaagtand slijtage heel goed...ook al is het nog maar lichtjes
 
hm .......bij mij word het nog ff op winterbanden rondrijden....temperatuur gaat weer onder de 0 grad en ik ben regelmaatig in Duitsland waar dat toch nog moet.
 
Heb yokohama's aan de voorkant laten zetten voor 120 euro per stuk. Rijd prima, heb en had trilling bij 140kmh, is er met de nieuwe banden en uitlijning nog steeds niet uit. Moet maar harder rijden dan toch ;)
 
Bovenaan