Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Benzine... scheelt het nu echt ?

Ik kreeg deze link door via een collega van mijn vrouw.
Wellicht leuk om dit eens gezamelijk te 'testen' en onze eigen bevindingen hier neer te zetten.
Hoger octaan in de peut... meer vermogen of broodje Aap ?

[googlevideo]1169484006664297223[/googlevideo]

GETVERDEMME... hebben ze bij Google weer wat veranderd waardoor de plugin niet meer werkt :( 7(8)7 :X

Dan moeten jullie helaas even op de link klikken, tot ik het gefix0red heb -O-

http://video.google.nl/videoplay?docid=1169484006664297223&hl=nl#
 

yoyo

The UK brothers
HMMM best leuk onderwerp..........maar moet ik nu benzine gaan tanken? :(
Denk het niet :N want dan lacht de rijksoverheid zich een deuk :X .....benzine rijden en voor LPG betalen .

Maar voor de Benzinesleurpers onder ons wel degelijk een uitdaging. :Y
 
Met dit soort "speciale" benzines is het volgens mij, zoals de presentator op het laatst in dit item zegt; die speciale benzines doen wat "If your car can appreciate the difference". Ik weet het niet zeker maar volgens mij hebben onze Omega's geen voorzieningen in de motorelectronica die ervoor zorgen dat de electronica zich "vanzelf" aanpast aan deze speciale benzines. Als ik dit dan goed heb dan zijn de extra kosten voor het tanken van deze benzines voor ons weggegooid geld. Daarnaast, als je dit wilt uitproberen dan heb je volgens mij - net als in het getoonde item - een vermogensbank o.i.d. nodig. Ik betwijfel namelijk of je het kleine verschil - zo dit er bij ons al is - in de praktijk zult merken.

Wel een leuk topic overigens. Ik ben benieuwd of er nog meer gaan reageren.

Groet,

Walter
 
Voor zover ik het in het verleden heb getest is het erg afhankelijk van de auto.
Met het starsletje dat wij voor de deur hebben staan maakt het niet uit.
Maar die drinkt toch als een echte auto.
 
@ Walter: het is ook wat de presentator zegt, in het filmpje: een benzine met hoog octaan gehalte is beter samen te persen... ergo; mooiere/betere ontbranding (en wellicht iets winst in vermogen).

@ Aart: uiteraard zal ik ook LPG blijven rijden. Toch is het soms noodzaak om terug te gaan op benzine (bij lege tank bijvoorbeeld).
Ik vind het iig dermate interessant om er een topic aan te wijden :Y
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
volgens mij hebben jullie benzine motoren weldegeleijk een aanpassing voor 95 of 98 RON brandstof?

Vroeger moest je daarvoor een stekkertje handmatig verzetten (Vectra A).

>>Ronald, kom derin!
 

Xedrah

Donateur 2024
Tegenwoordig gaat dat automagisch door middel van een klopsensor. Daarbij ligt de range ongeveer van 91 tot 98 octaan. Denk dat nieuwe auto's, volgens mij met name BMW, een bredere range (kenvelden) hebben en dus ook echt gebruik maken van hogere octaangehaltes.

PS LPG heeft een hele hoge klopgrens, geloof 108 ofzo...
 
Naar mijn mening en ervaring is ook dat verschillende types verschillend reageren.

Ik weet dat mijn vectra feller reageert op het gas pedaal met 98 tov 95. mijn mini cooper reageert helemaal niet op het verschil.
Voor de omega weet ik wel dat het iets feller loopt maar nauwelijks merkbaar loopt naar mijn mening zelfs slechter stationair op 98.


Gr Jack
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Met mijn 2.0 tankte ik standaard de V-Power omdat hij daardoor zowel iets beter oppakte laag in toeren als zuiniger mee liep bij gelijke rijstijl. Bij m'n B2 was ik er nog wat mee aan het experimenteren. Die leek ineens een stukje zuiniger te gaan lopen, maar dat was tegelijkertijd in een week waarbij de temperatuur ineens behoorlijk steeg.

Of er daadwerkelijk meer vermogen bij komt.. ik betwijfel het.
 
Dat de B2 zuiniger loopt bij warmer weer, kan ik bevestigen Jacco.
Zeker op LPG is dat goed te merken (daar verbruikt ie toch al iets meer van, t.o.v. benzine).
Vermogenswinst is er, naar mijn gevoel, nauwelijks maar hij 'loopt' wel mooier.
Ik ga toch eens overschakelen op 98 :Y
Time will tell :P
 
Bovenaan