Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Bestuurdersdeur dicht? Alles op slot!

Goedendag iedereen,

ik heb een klein probleempje waardoor ik altijd de reservesleutel in mijn zak moet hebben :Y :

Mijn CV werkt goed, zowel op AB als met de sleutel nadat ik vorig jaar het slot van de bestuurderskant had vervangen door een exemplaar van Berry.
Maar sinds vanmorgen heb ik een ander probleem:

Als ik de bestuurdersdeur dicht gooi, dan gaat ook de hele auto op slot.
Op zich handig, je kan hem nooit vergeten om op slot te doen, alleen onhandig als je de motor start en intussen je ramen aan de buitenkant gaat schoonmaken...... zie er dan nog maar in te komen _O-
Vandaar dus maar de reservesleutel in mijn zak houden :S

Voordat ik de boel open ga halen, weet iemand toevallig waar ik naar moet kijken?
Alvast bedankt voor de tips!
 
Naar mijn idee heb je gewoon ergen sluiting waarschijnlijk waar de draden je deur ingaan

Ik zou daar eerst effe kijken
 
als je alle deuren wilt afsluiten terwijl je in de auto zit dan kan je het knopje van de bestuurdersdeur naar beneden drukken en alles gaat op slot. Gaat dit bij jou niet te soepel waardoor het knopje naar beneden gaat, en alles dus op slot, als je die deur dicht doet?
 
Zoals ik het nu merk is het alleen in de vroege ochtend.
Als ik later op de dag de deur dicht gooi is er dus niets aan de hand (tot op heden).

Hierdoor denk ik dus aan condens/vocht.
Maar veroorzaakt die vocht nu kortsluiting of laat ie het mechanisme te soepel lopen?

De volgende keer zal ik dat eens uitproberen Arjan.

Barry, ik heb even globaal daar gekeken maar het ziet er onbeschadigd uit vanaf de buitenkant gezien.

Wordt dus nog vervolgd.....

Intussen blijven andere ideëen ook welkom.... :Y
 
Het slotmechanisme uitgewisseld, nog steeds hetzelfde probleem.....

Op de deurgreep zit ook nog iets met draadjes, ik neem aan een soort microswitch om te zorgen dat e.e.a. open en dicht gaat met de sleutel.
Zou hier het probleem in kunnen zitten?
 
Bovenaan