Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bevestigingsdoppen matten

wie kan mij vertellen waarom sommige omega s wel en andere geen bevestigingsdopppen hebben voor de vloermaten op de plaats te houden, het heeft niets te maken met uitvoering of b1 of b2 en of bwjr, mijn b1 van 96 had het wel iemand anders hier in het dorp had een standaard GL en had het ook en mijn executive b2 heeft ze niet en een andere b2 alhier vrij standaard heeft ze weer wel
 
Dat wil ik ook wel weten. Mijn mv6 van 99 heeft ze ook niet. Rotmatten schuiven altijd naar voren.<br /><br />-- 22 jun 2012 23:24 --<br /><br />Dat wil ik ook wel weten. Mijn mv6 van 99 heeft ze ook niet. Rotmatten schuiven altijd naar voren.
 
ik weet het niet waar dat aan leg maar ik mijn b1 99er had ik het wel

nu ik het miste in mijn b2 heb ik ze er zelf in gemaakt

naar de sloop gegaan ze er ruim uitgesneden en thuis uit elkaar gehaald gemeten en gesneden en zitten nu perfect
 
Mijn B1 uit '95 had ze ook.
De B2 had ze dan weer niet.
Heb er ook een stel uit een sloper moeten halen want de vod hier kon ze niet meer krijgen.
 
Mijn B2 3.0 V6 Executive heeft ze ook niet.. en het is hooioogst irritant als elke keer mn bestuurders mat verschuift..
Zat me dit ook al af te vragen.
 
Voor zover ik weet, was dit een optie.
Hangt er dus vanaf of de (eerste) eigenaar van jullie Omega deze optie had aangekruist.
Leuk is wel dat deze ' doppen' nog steeds leverbaar zijn via de VOD.
 
ik heb ze toevallig vorige week gekocht bij de VOD, setje van 4 stuks voor €3,95, ik werd er ook gestoord van dat verschuiven iedere keer!
 
Hahahaha dat heb je goed gedaan ;) ik vond het niet zo erg, kan in ieder geval weer instappen zonder weg te schaatsen!
 
ja ruud ik ook maar een auto met een nieuwprijs van plus minus 50000,00 euro daar zouden ze naar mijn mening toch wel op horen te zitten, maar daar dachten ze bij opel dus toch anders over
 

yoyo

The UK brothers
Als je nieuwe matten koop, zitten er twee doppen bij die je in de originele vloersluitingen kan draaien.
Bij mij zitten er achter ook sluitingen dus 2 per nieuwe set matten wil zeggen 4 sets matten kopen en dan heb je voor alle
4 matten sluitdoppen (als je tenminste vloersluitingen heb O-) )
en je hebt voor je hele Omega leven matten genoeg :Y
 

yoyo

The UK brothers
Misschien een keer op de sloop kijken, meestal zitten de voor matten er nog wel in en dan even kijken of je
de vloersluitingen eruit kan krijgen (uiteraard ook de schroefsluitingen zelf).

Ik weet bij god niet hoe ze bevestigd zijn.
 
Bovenste dopje eraf halen, vloerbedekking optillen, onderste dopje ligt los op de grond.
Heb vorige week ook ff meerdere van de sloop gehaald. Binnenkort ff netjes gaatjes boren in me vloerbedekking, doppies zetten en klaar is Kee... eh.. Robin
 
Vloerbevestigingen zitten gewoon in mekaar geklikt. Het zijn 2 ringetjes. Eén bovenop het tapijt en ééntje eronder. Gaan vanzelf uit mekaar.
 
Bovenaan