Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bonkend geluid achter

Beste forumleden,

Afgelopen weken komt er van achteren een bonkend geluid wat ik niet kan plaatsen. Dit bonkend geluid komt op het moment dat ik een bocht maak op een klinkerweg. Rechtdoor op een klinkerweg is niks hoorbaar. Een bocht op een asfalt is ook niks hoorbaar.

Herkenbaar voor Iemand?

Groet Gilbert
 
Heb ik ook al gecontroleerd. Lijkt nergens tegen te komen<br /><br />-- 05 jul 2014 15:11 --<br /><br />Veer en schokbreker heb ik nog niet gecontroleerd. Zal eens kijken. Maar dan zou ik het ook moeten horen als ik rechtdoor Rij?
 
Rubbers achteras? Als je een bocht maakt gaat de druk van de andere kant achter van de as af dus zou je daar speling kunnen krijgen.
Ik heb het ook eens gehad, bleek het bagage net te zijn (station) aan de bevestiging boven aan het dak.

Gr Paul
 
GVB zei:
Heb ik ook al gecontroleerd. Lijkt nergens tegen te komen

-- 05 jul 2014 15:11 --

Veer en schokbreker heb ik nog niet gecontroleerd. Zal eens kijken. Maar dan zou ik het ook moeten horen als ik rechtdoor Rij?


Dat hoef niet als je door een bocht ga kom er aan de ene kant meer druk te staan .
 
Het lijkt inderdaad het bagagenet aan de bovenzijde. Heb hier wat aan gefrommeld en het geluid is minder geworden. Van het weekend even goed naar kijken.
 
Nog niet opgelost 8)7. Bagage net is het ook niet. Kan het niet zijn dat de differentieel klapperd? (Komt dit voor bij de omega?) Ik heb namelijk het onderstel en de aandrijfassen gecontroleerd. De aandrijfassen kon ik wat heen en weer bewegen wat denk ik normaal is. Alleen bij het heen en weer bewegen aan de linkerkant kwam er een soortgelijk bonkend geluid. Is dit normaal of duidt dit op slecht nieuws? :F
 

yoyo

The UK brothers
Misschien één van de satellietwielen in je Dif versleten, dit zou een meer gierend geluid geven.
Zit er nog olie in je diff?
Anders toch eens zoeken richting lager en/of ophanging.
OF een eerder genoemd iets: je veren, deze kan ook gebroken zijn (meestal aan de onderzijde waar je goed moet
kijken om dat te zien.
Misschien je Bose System wat staat te dreunen? :+
 
Probleem opgelost :) . Bleek de rechter midden demper te zijn. Deze bonkte tegen de carrosserie aan |:( .
Differentieel ook gecontroleerd of er nog voldoende olie in zat. Deze stond net onder peil, dus gelijk maar ververst en op peil gezet :s .
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Hhh, :)

Diff gaat niet bonken, tenzij het een sper is, dan kan dat wel gebeuren.

Uitlaat bij mij is ook hopeloos. ..
 
Bovenaan