Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bonkend/schurend geluid bij 60/80 kmh

als ik op een mooi vlakke weg rij hoor ik een licht schurend en bonkend geluid. dat bonken klink ook wel een beetje als cuppende banden. ook is er een licht trilling te voelen. het zijn niet de banden want dit is met verschillende wielen en banden aanwezig. wat zal dit zijn? ik heb het idee dat het steeds erger wordt.
het is alleen tussen de ca 60 en ca 90 kmh aanwezig.
 
hoi ik had ook toe zoiets dergelijks en bij mij was het toen de dis bobine .
maar misschien is het wat anders
mvg mark
 

Joep

Verbannen
Kan het je automaatbak niet zijn? In een bepaalde versnelling? Want hoe is het gedrag bij 100/120 km/h?
 
bij hogeresnelheden hoor ik het niet meer. schakeld verder prima. de automaat is 10000 km geleden ververst en voorzien van vers filter. zou wel zinde zijn als het de automaat is. kan het mischien het lager zijn van de cardanas? wat geeft deze voor geluiden als deze slecht wordt?
 
deze dingen dingen heb ook ook gehad ik dacht dat het in me cardan as zat maar bleek niet zo te zijn .hij bleek op 5 pitten te lopen inplaats van 6 .ik zou dat als ik jou was ook maar even naar kijken .
ik had namelijk de zelfde simtonen .<br /><br />-- 29 jan 2012 11:18 --<br /><br />lees ander dit stukje maar ff <a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=47&t=345&start=10" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=47&t=345&start=10</a>
 
vorige week al nieuwe bougiekabels gemonteerd omdat de auto op een paar cilinders minder liep.
dat is het niet. het komt echt vanonder aan de achterzijde.
 
Arnoud, zoek/kijk even rond hier op het OOP.
Er zijn al verschillende onderwerpen omtrent gelijksoortige problemen geopend.
Waarschijnlijk kun je daar al veel informatie uit halen.
Dus om te voorkomen dat we onszelf hier gaan herhalen, verzoek ik je om even de zoekmachine, van het forum, aan het werk te zetten (hij is betaald hoor _O- ).
 
Bovenaan