Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

bonkerige achterkant

ha boys als ik over een slecht wegdek rijd bonkt de achterkant van me auto
iemand idee of zijn dat meestal de ophangrubbers
geen veer gebroken of ruimte ergens gevonden helaas
wie heeft een idee
gr michel
 
Kunnen ook de rubbers/ophanging van je aandrijflijn zijn.
Controleer die ook eens.
Evenals je uitlaten (maar ik neem aan dat die goed zijn, omdat je de auto waarschijnlijk wel op een brug hebt gehad om de boel te bekijken e.d.)
 
Ik denk toch misschien aan de veer/veren.
Bij mij waren ze aan de onderkant afgebroken(Ja,ja,allebei tegelijk)
Je kon het eigenlijk alleen op de brug van onder vandaan en met je neus op de veren zien dat ze afgebroken waren.
Het was niet veel maar net genoeg (Zeker op klinkerwegen) om die ruimte te krijgen om te gaan klapperen.
 
Ik weet precies wat je bedoeld, Danny.
Bij mij waren ze ook allebei aan de onderkant een klein stukje afgebroken.
Maar ik heb nooit 'gebonk' gehoord/gemerkt... :S
 
MetalRush zei:
Ik weet precies wat je bedoeld, Danny.
Bij mij waren ze ook allebei aan de onderkant een klein stukje afgebroken.
Maar ik heb nooit 'gebonk' gehoord/gemerkt... :S


Dat gebonk in een dergelijk geval komt ook veel meer doordat er gegarandeerd een setje slechte schokbrekers bijzit, dan wat anders.

Dus óf je hebt een ENORM slechte schokbreker(die moet dus overduidelijk lekken, dus gemakkelijk te herkennen), of je hebt een rubber van je ophanging o.i.d. kapot. Maar het probleem is dat het legio verschillende oorzaken kan hebben, en dat is een beetje moeilijk te beoordelen zo vanachter een schermpie... 8)7


Wat versta je trouwens onder bonken? Klapperen of echte bonken? En hoe hard is het geluid?
 
het klappert echt
de schokbrekers zijn zo klein jaar oud en van monroe
veren en zo heb ik al bekeken met een breekijzer ze ophoog te wippen is perfect
denk toch die rubbers van de ophanging dan die het niet meer netjes kunnen dempen
is daar nog een trukje voor of gewoon vervangen na zoveel km
gr michel
 
heb het gevonden de bus die de schokbreker draagt die is uitgeruimd dus op moment dat ie inveert raakt ie de bout van de schokbreker...
elke keer als ie uitgeveerd stond merkte je daar niets van totdat ik vandaag apk voorgelopen heb en heb er gelijk twee verse schokdempers opgezet....
is geen apk afkeur trouwens...
maar het geluid is weg..
bedankt voor jullie suggesties
gr michel
 
Bovenaan