Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

CC doet even raar en daarna dood

vorige week heb ik een nieuwe radio ingebouwd alleen hield deze geen zenders vast.
Collega van mij adviseerde mij om de gele en rode kabeltjes om te wisselen
en dan zou het oke zijn.
Dit gedaan en gecontroleerd, en radio werkt weer, dus terug plaatsen.
IK was hier mee bezig en door dat de automaatpook helemaal naar achter staat
blijft alles werken ( kan mijn sleutel dan niet uit het contact halen)
en toen ging het fout, ik wilde de radio terug plaatsen en ineens ging
de CC raar doen hele snel ging alles aan uit aan uit enz enz
en toen was ineens stil. Van alles gedaan maar alles is dood.
Zekering gekeken maar ook dat was goed, alle zekeringen zijn oke.

CC en radio doe niet meer, maar als ik de deuren sluit dan hoor ik heel zachtjes
de ventilator draaien, hij draait ongeveer een minuut en dan gaat hij weer uit
en na ongeveer 15 seconden springt hij weer aan, en gaat na een minuut weer
uit, dit blijft zich herhalen en hou ook niet op, ook niet als de sleutel uit het contact is
en de deuren op slot hij blijft het doen.
De unit voor de CC blijft dood en de radio ook.

waar kan ik dit probleem zoeken?
 
Dat zit op 1 zekering ,kan niet anders dat je daar toch iets niet goed heb zitten en waarschijnlijk toch een kapote zek heb
 
dank je voor je reactie Barry maar ik heb alle zekeringen die betrekking hebben tot de CC gecontroleerd.
tevens viel mij op dat de binnenverlichting op een heel laag pitje blijft branden.
Ik heb nu even de accu los gegooid omdat er dus nu continu stroom gebruikt wordt.
 

Andrew

600.000
Weet je zeker dat je tijdens het terugplaatsen van de radio geen draden hebt beschadigd, die nu kortsluiting liggen te maken? En ik zou die draden die je gewisseld hebt ook even weer terug wisselen zoals het was. Een zwak brandende binnenverlichting kan wijzen op een niet bedoelde stroomloop via een andere kabel, dus nog maar even goed controleren op draadschades.

Andrew
 
ik heb alles na gelopen maar kan tot heden niets vinden, wel gaat hij nu weer aan en uit en lopen mijn meters ( toeren en snelheid) op, die gaan met het aan en uit schokkend steeds verder omhoog en blijven daar bij het uitzetten gewoon staan.


<br /><br />-- 27 feb 2014 13:45 --<br /><br />IK heb nogmaals alle kabels die zichtbaar zijn na gelopen maar er kan eigenlijk geen breuk zitten het ziet er allemaal zo netjes uit, niets doet het behalve aan en uit springen, en als ik mijn alarmlichten aanzet dan begint het onder mijn stuur te zoemen in plaat van het tikkende geluid van de klingelateur
 

Vega

Medewerker
Administrator
Klinkt als een verkeerde aansluiting of zekering probleem of draadschade.

Radio eruit halen en weer origineel maken.

F12 radio
F2 CC
F2 + F12 knipperlicht
F12 + F15 tellerunit

Ik zie hier wel een bepaalde overeenkomst tussen de zekeringen.
 
Vega, het was F12, ik had alles gecontroleerd wat tot betrekking was tot de radio en de kachel, en ik had dus geen gedachte dat het deze kon zijn, er zit een nieuwe zekering in en alles is oke
alles net in elkaar gezet en alles werkt naar behoren, ook de radio houd nu zijn geheugen vast.

dank jullie voor het mee denken en oplossen.
 

Joep

Verbannen
Toch wel even schrikken als je tellers ineens raar gaan doen haha. :P
Gelukkig weer opgelost d:)b
 
Bovenaan