Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

CCR800 telefoonmute???

Hallo

Weet iemand of je op de CCR800 ook een nokia carkit kunt aansluiten zodat de mute werkt? Ik heb in de auto alles origineel en de draad telefoon heeft een kabel die in de auto verdwijnt. Als ik de mute kabel van een Nokia Cark 128 hierop aansluit veranderd er niets , wel of niet bellend. Iemand ervaring mee? Moet de originele kabel afgeknipt worden voor het werkt? Sta open voor suggesties, Thx

Vrgr, AJ
 
Wat voor een kabel zit er vanaf jouw Nokia carkit naar jouw radio ?
Is dat een originele (tussen-)kabel of een eigen fabricaat ?
In mijn vorige Omega had ik ook een Nokia carkit, weliswaar i.c.m. met een NCDC2013, maar dat werkte uitstekend.
Kabels afknippen moet je zeker niet doen. Dan stopt er iets met werken, is mijn ervaring ;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mijn CCR800 kan i.c.m. de Parrot wel muten, moet dus met een Nokia carkit ook wel lukken.

Hoe het precies hoort te zitten weet Sjors vast wel. Sjoooooorrrrsss!!!!
 
Hoi Metalrush

Gewoon het originele nokia rood, geel blauw en zwarte snoertje. Ik had de mute kabel bijgevoegd bij de telfoon kabel van de originele radiostekker zonder de daar al lopende kabel te onderbreken. Mute wekrt dan niet. Ben er nog niet verder mee gegaan, wil niks definitief slopen in een verder goed werkende mooie auto

Grtz, AJ
 

Vega

Medewerker
Administrator
Heb je de carkit aangesloten met een VDA kabel of met een verloopkabel op de ISO stekkers?
 
Hoi B-buster

Parrot is mij verteld loopt via de speakers en deze onderbreek je met de parrot unit. Nokia heeft een mute kabel die je op een al dan niet aanwezige mute entry van de radio aan moet sluiten. Dit is dus ook mijn vraagstuk, ik ken Parrot niet maar weet dat dit heel anders werkt. Dank voor de input

Grtz, AJ
 
Je kan een Nokia Carkit het beste aansluiten op de tel voorbereiding, deze stekker ligt achter het dashboard kastje (kan je van onder bij)
 
Kijk da's nou een wereldtip. Ben druk maar ga zaterdag zeker stekker opzoeken. Wijst dit zichzelf of heb ik kleurcodes van de draden nodig?
Wat betreft de eerdere vraag van de aansluiting, lekker ouderwets met kroonstenen achter de din stekker van de radio;)

Grtz, AJ
 
Heb je hier wat aan, dit zijn de Nokia draden aan de aanwezige voorbereiding aangesloten.


29qnnh2.jpg



Ere is zelfs een originele stekker voor te krijgen ! ik geloof dat Xedrah deze te koop heeft op het forum.
 
Dit is erg leuk! Ga ik zeker zo ombouwen, maar dan eerst dit stekker proberen te scoren. Ik stuur Xedrah wel ff een berichtje.
Hartelijk dank.... Grtz, AJ
 
Ik wacht ff op reaktie over de stekker, als ik die kan kopen doe ik dat eerst, zoniet dan wordt het ouderwets kroonstenen maar liever niet. Ik laat het in ieder geval nog weten. Kan er nu nog geen dag aan hangen, weekend of ergens volgende week......
 
Gebruik aub amp stekkertjes of soldeer alles, kroonstenen horen niet in een voertuig thuis ! dat is iets waar je je schemerlamp thuis mee verlengd.. bij hoge uitzondering ;)
 
Heb jij gelijk in, maar werdt helaas geconfronteerd met een aktie van de vorige eigenaar. Deze had de radio van een B klasse mercedes in de MV6 zitten ivm de navi. Lelijk blauw licht Becker ding, en helemaal verziekt aangesloten met kroonstenen op alle 3 de din pluggen....... Auto zit er te vol mee zeg maar. Heb maar snel de CCR800 teruggezet, maar stekkers zijn verziekt. Je hebt in ieder geval wel gelijk, als ik die telefoon doe soldeer ik 'm wel :)

-- 09 feb 2011 16:29 --

Hoi Sjors

Ik eindelijk tijd om die stekker op te zoeken, vind ik rechts onder/naast/achter 2 stekkers. Nu zit ik de foto te bekijken maar ik kan hierop net niet zien of het de grijze stekker of de zwarte is. Weet jij dit nog of heb je hier misschien ook nog een foto van?

Grtz, AJ<br /><br />-- 10 feb 2011 20:52 --<br /><br />Ben bezig met PDAPLUS voor de stekker, maar krijg nu te horen dat ik het alleen met een 18 polige stekker kan en dan met 2 verloopsnoeren a 30 euro.
Is niet erg maar moet nu de stekkers gaan vrijmaken van tape om de polen te tellen. Wordt wel zaterdag. Weet iemand zo te vertellen of het de grijze stekker is(is de grootste maar niet met 18 draden bedraad) Leuk projectje voor tijd over, maar dat heb ik niet maar wil het wel werkend hebben. Input is welkom! Ben echter bang dat dit een B2 verhaal is.
NB Pdaplus wist van een B omega tot 1998 en een C omega vanaf........ is ie leuk!!
 
Bovenaan