Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Cd wisselaar ombouwen

Vandaag ff bij onze Janneman(Jan) langsgeweest om een ccrt2008 op te halen en deze samen met m'n eigen ccr2006 om te bouwen tot 1 geheel.Omdat bij mij de cd wisselaar een eigen leven is gaan leiden en ik dat toch niet zo prettig vind,maar eens besloten om te zoeken naar een cd wisselaar en die proberen om te bouwen naar m'n ccr2006.Gelukkig had Jan nog een ccrt2008 liggen met daarin een goede cd wisselaar.Van onze Jan ook nog een goede tip gehad v.w.b. het alarm...je moet dus 2x drukken om het alarm te activeren. :?

Thuisgekomen gelijk ff gegoogled omdat wel bijna zeker was(maar niet helemaal) dat de ccrt2008 niet zomaar zou werken i.p.v. m'n ccr2006.Gelukkig zijn ze wel allebei BOSE systemen dus dat was ook een voorwaarde.Na enige berichten gelezen te hebben dat deze 2 uitvoeringen niet niet zomaar uit te wisselen zijn gelijk maar begonnen met de cd wisselaars te scheiden en gelijk over te steken en eens kijken of dat werkte...helaas,de wisselaar leefde wel maar geen info op het display!Gelukkig had ik vantevoren gelezen dat de printplaat(die met een flatcable verbonden is met de radio)vervangen moet worden in de in te bouwen wisselaar.Ik dacht eigenlijk van Omega naar Omega dus dat zal wel niet hoeven maar toch moest alles voor de 2e keer los en nu werkte het gelukkig wel.Ik kan wel zeggen dat de wisselaar erg gevoelig is voor slechte cd's en las zelfs dat gebrande cd's een no-go is.Maar ik ben blij dat het weer werkt zoals het hoort...en Jan,nogmaals bedankt. d:)b

Greetz Erik.
 
Mijn ccr 2006 heeft totaal geen problemen met zelf gebrande cd's op voorwaarde dat ze niet tegen een te hoge snelheid gebrand zijn.
 
Ik moet nu ook eerlijk bekennen dat de gebrande cd's het beter doen dan de originele... :?

Greetz Erik.
 
Bovenaan