Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Centale Vergrendeling

Hallo,

heb een omega b 2.5v6 uit 1996
originele afstandsbediening is er niet meer bij, heb nu dus een setje van Spy met klapsleutels gekocht.
Heeft iemand hier ervaring met inbouwen en daar evt foto's van of een begrijpelijk aansluitschema, de meegeleverde documenten zijn te universeel.

Bij voorbaat dank,

Mvgr, Tom
 
Hallo Tom,
welkom op het OOP :Y
We stellen het op prijs als je jezelf, en jouw Omega, even voorsteld in het voorstel topic.
Wat wil je precies doen met die 'Spy' -set ?
Wil je de open-dicht functie alsook de achterklep over (laten) nemen ?
Heeft jouw Omega een (af fabriek-) alarm ?
Hoe start jij jouw Omega nu, daar de sleutels een sensor bevatten (herstel mij even, mede OOP'ers, als dat niet zo is, gezien het bouwjaar van Tom's Omi).
Ik zou eerder kijken om één of twee nieuwe sleutels te bestellen.
Kost ook wat... maar dan hou je alles origineel en heb je geen kans op kortsluiting, vage foutmeldingen van andere systemen, etc...

Maar wees vooral welkom :)

:w Ruud
 
Hallo,

allereerst bedank voor het welkom heten, zal zsm ff een foto van mijn Omega uploaden ed.
Mijn naam is Tom en ben 26. Woonachtig in de kop van Noord-Holland
Heb mijn Omega nu een half jaartje en ben er dolblij mee, wat een heerlijke auto, ruim, stil en lekker krachtige motor.

Maar volgens mij heeft de omega idd een alarmsysteem gehad, maar heb momenteel alleen nog de reservesleutel erbij. Heb nu een klapsleutelsetje gekocht, heb het probleem met de transponder al opgelost! (kun je tegenwoordig vrij makkelijk bij laten programeren)
Maar vind het aansluitschema nog al onduidelijk en op forum van "Spy"zelf staat dat alle draden moeten worden aangesloten aan linkerzijde bij voetruimte. Nu weet ik dat het systeem van de centrale vergrendeling zich aan de rechterkant bevind.
Wat het aansluiten betreft vind ik de kofferbak apart aansturen niet zo belangerijk, gaat nu ook gewoon allemaal tegelijk..
Gaat me vooral om het openen en afsluiten van de auto, aangezien je met de sleutel alleen aan de bestuurderzijde de deuren kunt openen.

Hoor het wel als er iemand een duidelijke beschrijving heeft oid. Of in ieder geval de draadkleuren??

Mvgr,

Tom
 
Ik zie nu ook (da's weer het voordeel van het voorstel-topic en het plaatsen van foto's) dat jij een station hebt.
Hierbij kun je dus geen achterklep 'gooi-maar-open' -functie overnemen (gewoon omdat het er niet in zit, zoals bij de sedan's).
Het wordt dus een kwestie van jouw Spy-set aansluiten op jouw centrale vergrendeling systeem en verder niets, right ?

Welk setje van Spy heb je ?
En staat daar toevallig een schema van online ?
Héél erg spannend lijkt het mij namelijk niet.
Punt is alleen: hoe is jouw alarm uitgebouwd en wat is daarvan achtergebleven... kan dat eventueel nog in de weg gaan zitten van deze nieuwe voorziening ?
We hebben schema's zat... dus we moeten er wel uit kunnen komen :Y

Wat is overigens de reden dat je geen originele sleutel meer hebt gekocht/besteld ?
Vanwege de klap-sleutel ? (wat heel valide is... ieder moet lekker doen wat hij/zij wil :Y :> )
 
Bovenaan