Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

centrale vergrendeling werkt helemaal niet meer

Hallo ik had een vraag.

mijn cv werkt niet meer. mijn sleutel/ab was niet fijn knopje voor het openen van de deuren werkte niet goed meer.
dus ik hem open gedaan met de sleutel in de deur en gewoon dicht met de sleutel/ab.
maar na een paar keer reageerde de sleutel/ab helemaal niet meer deuren wouden niet meer dicht en de kofferklep reageerde ook niet meer .
heb een nieuwe sleutel/ab besteld bij de opel garage, hebben hem geprogameerd maar werkt ook niet.
zekering was goed zeiden ze.
moeten nu verder kijken wat het is. moet hem er binnenkort weer neerzetten
heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn?????
model uit 2000

kon zo niks vinden op het forum

Groetjes Stefan
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Heb je hem al gesynchroniseerd door contact aan en de sluiten knop van de afstandsbediening een tijdje ingedrukt te houden?
 

yoyo

The UK brothers
Doe de sleutel eens in je contact > contact aan > nu de knoppen van je sleutel bedienen met je contact aan.
Wil wel eens helpen maar als je zegt dat zelfs een nieuwe sleutel niet helpt waarschijnlijk idd een zekering verhaal
welke.... dat weet onze tovenaar(vega) wel.
 
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, hier volgt een heel verhaal. Sleutel nagezien, nieuwe batt. en gesynct. Bij een kennis van een kennis geweest en die heeft er een TEC 2 aan gehangen. De uitlezing geeft aan "sleutel wordt herkent", sleutel geeft ook "openen en sluiten aan" maar de TEC ziet niet dat de sleutel, het contact aan zet(??).

Bijkomende fout (gerelateerd??) van het links achter portier vertoonde het raam keuren (met voorste schakelaar). Wel naar boven en naar beneden maar niet automatisch. Dan weer wel een paar keer automatisch.
Stekker bij achterportier los gehad en in deur de motor stekker gemeten en nu doet het raam het echt niet meer (met beide schakelaars). Ik meet bij de motor een aantal draden met 12 volt, maar eerlijk gezegd snap ik het niet. Tip gekregen elektronica kastje rechts voorin te vervangen (??).
Ik weet het even iet meer, hebben jullie nog suggesties??
Omega B2 Sedan automaat.
BVD

Met vriendelijke groet

Rob van Kampen
 

Vega

Medewerker
Administrator
stefan zei:
heb een nieuwe sleutel/ab besteld bij de Opel garage, hebben hem geprogrammeerd maar werkt ook niet.

Konden ze de AB niet programmeren? Of is de AB wel goed gekoppeld maar reageert de CV niet er niet op?
Zien ze met de Tech 2 wel iets gebeuren als je op de AB de knopjes indrukt?
Heb je wel de goede AB, er zijn twee modellen AB's voor alarm en een voor zonder alarm.

Zijn er foutcodes zichtbaar?

rtvankampen zei:
De uitlezing geeft aan "sleutel wordt herkent", sleutel geeft ook "openen en sluiten aan" maar de TEC ziet niet dat de sleutel, het contact aan zet(??).

Is wat gemodificeerd aan de CV module?

Bijkomende fout (gerelateerd??) van het links achter portier vertoonde het raam keuren (met voorste schakelaar). Wel naar boven en naar beneden maar niet automatisch. Dan weer wel een paar keer automatisch.
Stekker bij achterportier los gehad en in deur de motor stekker gemeten en nu doet het raam het echt niet meer (met beide schakelaars). Ik meet bij de motor een aantal draden met 12 volt, maar eerlijk gezegd snap ik het niet. Tip gekregen elektronica kastje rechts voorin te vervangen (??).
Ik weet het even iet meer, hebben jullie nog suggesties??[/quote]

Ramen staan los van de CV, alleen via de comfortsturing staat het gekoppeld.
Kan zijn dat de raammodule zelf kapot is of dat de schakelaars niet goed meer zijn of een kabelbreuk.

Gaat achterportier nog wel open en dicht met de CV bediening (AB of sleutel).

Zijn er foutcodes zichtbaar?
 
Vega zei:
stefan zei:
heb een nieuwe sleutel/ab besteld bij de Opel garage, hebben hem geprogrammeerd maar werkt ook niet.

Konden ze de AB niet programmeren? Of is de AB wel goed gekoppeld maar reageert de CV niet er niet op?
Zien ze met de Tech 2 wel iets gebeuren als je op de AB de knopjes indrukt?
Heb je wel de goede AB, er zijn twee modellen AB's voor alarm en een voor zonder alarm.

Zijn er foutcodes zichtbaar?

een vrijdag konden ze hem wel programmeren/gekoppeld maar hij reageerde niet. was er niet bij in de werkplaats weet niet of er codes zichtbaar waren.
heb hem er woensdag weer gehad dachten aan kabelbreuk ofzo , nu doet hij het weer maar wel weer 75 euro lichter weet zo niet wat ze er aan hebben gedaan. En had ook al 85 euro betaald voor sleutel plus programmeren

ik had het rode draadje van de kofferbak doorgeknipt, zodat ik de kofferbak kon openen met de sleutel in contact.
Toen werkte de ab nog wel en een maand later niet meer, en merkte vandaag dat hun het draadje weer aan mekaar gemaakt hebben want nu kan ik hem niet meer opnemen met de sleutel in contact.
zou ik het draadje weer door kunnen knippen? of kan ik beter ff informeren wat hun er aan hebben gedaan??
 
Ik zou het even navragen.

Is voor jezelf handig, maar ook hier op het forum.
Wellicht dat je er in de toekomst andere forum leden mee kunt helpen d:)b


Groetjes
Lars
 
Hai

Dank voor je snelle reactie.

De Tec "ziet"de sleutel wel en ziet ook dicht en open commando. Achterruit zou motor stuk kunnen zijn. Komt draad breuk wel voor?? Ik heb nog niet open en dicht met sleutel geprobeerd omdat de CV zo al niet werkt.
Ik weet niet of deze info je helpt maar ik weet zelf niet wat ik nog kan doen. Opel garage is mijn laatste optie maar liever niet.

M vr. gr.

Rob vK

-- 02 sep 2013 20:39 --

Aan Berry,

Wat is een kiekert?

M. vr. gr.

Rob vK

-- 02 sep 2013 20:41 --

Sorry,

CV niets aan gedaan wel draadje geknipt voor ontgrendelen KB tijden contact aan maar dat is al 2 jaar geleden of zo. Nooit last mee gehad<br /><br />-- 02 sep 2013 20:42 --<br /><br />Zo dan

Nee geen foutcodes
 
Hey Rob.

Ik heb vandaag de garage gebeld wat ze hebben gedaan.
ik had ook het draadje doorgeknipt voor ontgrendelen KB tijdens contact.

Bij mij was hetzelfde. De Tec "ziet"de sleutel wel en ziet ook dicht en open commando. Hun hebben het rode draadje van de KB weer aan mekaar gemaakt en toen konden ze hem inlezen/werkend krijgen. ik had ze verteld dat ik het draadje had doorgeknipt voor de KB ontgrendeling.
ze wisten niet als ik het rode draadje van KB weer doorknipte of dan de AB het na een tijdje weer niet zou doen.

Groetjes Stefan
 
Bovenaan