Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Chromen sierstrip achterbumper. Omega B1 2,0 16v 1999 sedan

Een goedemiddag,

Ik heb een vraag over de chromen sierstrip in de achterbumper. Bij mij heeft de vorige eigenaar deze een paar keer geraakt met een caravan of kar :'( . Kan ik deze sierstrip gewoon uit de bumper halen. En is een nieuwe gewoon bij de Opel dealer te bestellen? Moet ik nog ergens rekening mee houden bij de/montage?
Mvg,
Jan Wieger,
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die strip is los te bestellen bij de VOD.

Je moet de achterbumper ervoor demonteren.
 
Misschien nog een kleine aanvulling.

Je haalt de bumper van de auto (drie schroeven in elke wielkast, naar ik meen 4 of 5 schroeven aan de achterzijde (zichtbaar als je het kofferdeksel opent) en twee aan de onderzijde. Niet vergeten de nummerplaatverlichting te ontkoppelen en dan kan je de bumper van de auto nemen. Daarna haal je de bumper uit elkaar (als je de binnenzijde van de bumper even goed bestudeert dan wordt het wel duidelijk). Mijn ervaring is dat het uiteindelijk beter werkt als je de bumper helemaal uit elkaar neemt. Doe je dat niet; zo'n stripje is zo beschadgd.

Daarna de boel weer in elkaar, bumper weer aan de auto en genieten van onbeschadigde chromen strips ;) .

Succes.

Groet,

Walter
 
Bovenaan