Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

condens aan de binnenkant

Heren zie vorige vraag in blokje interieur en wat antwoorden van mede oopers, ik heb gekeken naar de bak aan de rechterijde onder de motorkap wat jacco mij schreef en jack met foto s maar die is werkelijk brandeschoon en droog dus dat kan het niet zijn, hoe zou ik dan zoveel condens aan de binnenkant krijgen als de auto stilstaat en koud is zitten er nog ergens ventilatie gaatjes die misschien dicht zitten , er stonden echt druppels op de binnenkant van de ruit.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Maak je regelmatig lange afstanden of vooral kortere ritjes?

Het schijnt te helpen als je voor je thuis bent de airco alvast uitzet, dan blijft minder condens in het systeem achter.
 
Wij rijden veel kortere stukken en ikzelf zet meestal de verwarming eerder uit voordat ik thuis ben maar weet niet of mijn wederhelft dit ook doet ik zal dit eens navragen,
 
ik las afgelopen week op het omega owners forum. Dat vaak de ventilatie roosters in de koffer ruimte verstopt of dicht gestopt kunnen zijn. Deze zitten achter de bumper.

Als deze dicht zitten kan er geen luchtstroom door de auto gaan.

Hoe zit het met je koelvloeistof peil??? Kan namelijk ook zijn dat je kachel radiator lekt. gaat vaak gepaard met een zoete lucht.

Of de afvoer van je verdamper van de airco die dicht zitten.
 
jack, als de radiateur zou lekken moet er juist als je de verwarming aanzet de ruiten beslaan inderdaad met een zoete lucht maar dat is niet hij ontwasemt wel, en hij beslaat niet onder het rijden maar juist als hij langer stil staat, en dan doet hi er natuurlijk lang over om wasem vrij te zijn<br /><br />-- 01 dec 2011 17:06 --<br /><br />en waar zit de afvoer van de verdamper dan kan ik daar zo bij
 
Er zijn twee stuks. Links en rechts van de middentunnel.

Hier zo ongeveer.

mini-011-1-1.jpg


Is mits demonteren van de middentunnel en wegsnijden van een beetje isolatie vrij goed bij te komen.
 
Bovenaan