Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Contact slot vervangen wie helpt?

yoyo

The UK brothers
Hallo Patrick,
Er zal heus wel iemand zijn die jou hiermee kan helpen.

Maar.....wie ben je?
Normaal is het best wel leuk dat je jezelf even voorsteld in de juiste rubriek "wie ik ben". d:)b
 
Hallo Patrick,

Het is eenvoudiger als je denkt!

1) verwijder de kunststof omlijsting van de stuur kolom; 3 schroeven aan de onder zijde, twee die zichtbaar zijn als je het stuur 90 graden links en rechts draait.
2) Zet de sleutel in stand '1'. Rommel desnoods net zo lang met de sleutel totdat je hem naar stand '1' hebt kunnen draaien. Dan staat de sleutel in lijn met de twee uitsparingen op de slotbehuizing.
3) neem een 3mm imbussleutel of een metalen staafje van 3mm en steek die in het gaatje boven het slot en duw hier stevig op. Dan 'spring' het slot uit de houder en kan je hem eruit nemen.

Lock_removal1.JPG


Uitgebreide informatie over het reconditioneren van een contactslot van de Opel Omega: <a class="postlink" href="http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1225657771" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1225657771</a>

Als je echt onmogelijk de sleutel kan omdraaien of in stand 1 krijgen, moet je echt de veiligheids bouten van het stuurslot uitboren; dit moet vanaf de onderzijde...

Als je aangeeft waar je woont, is het misschien makkelijker om te beslissen om je even te komen helpen...
 
Kontaktslot altijd vervangen vanaf de eerste moment dat je er problemen mee krijgt. Niet mee wachten tot de sleutel helemaal niet meer draait.
Dat kan je een hoop ellende besparen.
 
Oei Patrick, dat aanbod van Jaap zou ik niet laten lopen.
Ik spreek uit eigen ervaring, als ik zeg dat het de-monteren van het contactslot echt een handigheidje is.
Ik had daar destijds mijn vrouw voor... Sjors en ik kwamen er niet uit (of had ik dit niet mogen openbaren, Sjors? :> ).
 
MetalRush zei:
Oei Patrick, dat aanbod van Jaap zou ik niet laten lopen.
Ik spreek uit eigen ervaring, als ik zeg dat het de-monteren van het contactslot echt een handigheidje is.
Ik had daar destijds mijn vrouw voor... Sjors en ik kwamen er niet uit (of had ik dit niet mogen openbaren, Sjors? :> ).


Jawel hoor ! ere wie ere toekomt hé :Y) en vrouwen zijn over het algemeen wat geduldiger en misschien wel preciezer...


Wij kwamen er i.i.g niet uit, en mevrouw Metalrush had het zo voor elkaar !
 
Bovenaan