Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Cuppend/zoefend geluid rechtsachter

Bij onze omega is vanaf aanschaf al een cuppend/zoefend geluid te horen rechtsachter.

Hebben gereden met 2 setjes wielen, bij beide setjes hoor je het geluid.

Als je naar rechts stuurt hoor je het niet meer.

Iemand enig idee? Lager o.i.d.?
 
Heb je de TIS en kun je gebruik maken van een hefbrug ?
Tevens is het lastig in te schatten wat jij kunt met een schroevendraaier en een dopsleutel... dus ja, het is zelf te doen... als je weet wat, en hoe, je het moet doen.
 

Andrew

600.000
Ik denk dat je meer dan een schroevedraaier en dopsleutel nodig hebt, iets van een trekker/pers zal ook wel nodig zijn. Ik heb die reparatie ooit ook moeten doen en heb dat toch maar uitbesteed aan een algemene garage, die waren er toch wel enkele uurtjes mee bezig geweest, het oude lager wilde niet echt vlot loskomen. Dus ik zou uitkijken om ergens in een schuurtje (of op straat) de boel onomkeerbaar open te gooien en dan te ontdekken dat het niet lukt.

Andrew
 
Heeft iemand miss een TIS (wat betekent dit? howto?) hoe je zon lager vervangt. Wil het mogelijk toch doen.

Printscreen uit opel TIS ofzo..
 
De TIS is het Technisch Informatie Systeem.
Hier halen de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro]'s alle details van de verschillende onderdelen uit.
Tevens staan hier flink wat oplossingen in m.b.t. probleemoplossingen e.d.

Ik kan even kijken of ik het zo kan vinden in de TIS... als Vega mij niet voor is (die heeft, volgens mij, zijn slaapkamer met uitdraaitjes van de TIS behangen _O- ).

En weet waar je aan begint... het is geen eenvoudige klus.
Er zijn een aantal handige mannen, hier op het OOP, die jou hier wel bij willen helpen... maar dat moeten ze zelf aangeven :)<br /><br />-- 23 mei 2011 23:49 --<br /><br />[EDIT]
Ik heb net even in de TIS gekeken en je hebt er speciaal gereedschap voor nodig om het oude lager te verwijderen en het nieuwe te installeren.
Kortom: een klus voor de VOD. Dit gaat je zonder die 'tool' niet lukken (of je moet over een aantal k-km's weer graag een lager vervangen...
Sorry, beter nieuws heb ik niet voor je :(
 
Als het zover is dat ik bij het lager ben, kan dat onderdeel (naaf?) toch naar de VOD kunnen ze hem daar erin persen? of zitten er dan meerdere onderdelen aan, dat het op locatie moet?
 
Nee, kan er volledig af. Ben je wel even bezig overigens...
Heb je wel zaken zoals een momentsleutel (en weet je de aanhaal-momenten?).

Ik zou eens informeren bij een VOD wat het zou gaan kosten. Misschien valt het wel mee.
Tevens is het voor hen waarschijnlijk een kleine moeite om ons vermoeden te bevestigen of te ontkrachten (vooralsnog is het een diagnose op afstand, hè... wij kunnen geen garanties verlenen ;)).
 
Bovenaan