Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Dag Opelvrienden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Mijn naam is Jacob en ik ben woonachtig in het prachtige Joure.

Aangezien wij thuis een Omega B1 MV6 caravan hebben gehad en dit zo'n fijne auto was, heb ik besloten om zelf ook een Omega aan te schaffen "voor erbij".
Op die manier heb ik "vervangend vervoer" voor wanneer ik mijn B-Commodore in zijn winterslaap/makeover breng.
Vorig najaar heb ik namelijk een motor/aandrijflijn wissel gedaan (C30SE) en nu wil ik de Commodore cosmetisch ook onder handen nemen.
Ik maak bewust gebruik van aanhalingstekens, als de Omega bevalt zou hij namelijk kunnen blijven..

De Omega heeft hier en daar wel wat schoonheidspuntjes (voor- en achterbumper en kofferklep) en verder is de zitting van de bestuurdersstoel beschadigd en doet de verwarming het niet.
Ook de motor loopt stationair onregelmatig in de zin van trillen/beven, hier ben ik al mee bezig, de injectoren heb ik laten reinigen en er komen zes nieuwe (originele) bougies in. Ook de thermostaat ga ik vervangen. Of dit de oplossing is moet nog blijken, ik ga in ieder geval nog compressie meten en mocht de klacht blijven is er nog de mogelijkheid om de imitatie-bobine te vervangen voor een originele.
De koplampen heb ik dmv 2 donorlampen weer netjes gemaakt en voorzien van 2 nieuwe stelnokjes voor de hoogteregeling. Ook zijn reeds alle filters en sapjes (excl. automaat en dif) vervangen.

Verder is het best een keurige auto, alle luxe die ik me wensen kan met de Executive Edition, en een 3,2 met een fijn schakelende automaat.

Hierbij wat plaatjes bij het praatje.
















Project C30SE


De rest van de Opel-oldtimers

PS. Als iemand iets heeft liggen van het bovengenoemde, houdt ik me aanbevolen ;)
 

ommie b2

Heer van Stand
Welkom Jacob. Weet zeker dat de omega je zal bevallen. Vee fijne en veilige kilometers gewenst.

Toedels Yvonne
 

Joep

Verbannen
Zo dan, dat is een mooie Omega! Veel plezier ermee en welkom natuurlijk. :)
Die andere Opel mag er ook wezen trouwens!

Voordat je aan al het andere begint, zou ik beginnen met die bobine bruggen te vervangen voor orginele. Berry kan je hier misschien wel aan helpen. Grote kans dat je probleem daarmee is opgelost.
 
Dank u allemaal!

Met de bobine(s) ben ik nog niet bezig geweest, van de week eerst even wat dieper in de meetwaarden duiken mbv diagnoseapparatuur. €200 aan bobine's uitgeven kan altijd nog ;).
Verder loopt de V6 op toeren, naar mijn mening, mooier en is ie een stukje feller geworden. Echter, stationair nog niet perfect. Maar in ieder geval komt ie weer fatsoenlijk op bedrijfstemperatuur.

De schade aan de achterklep en bumpers wordt trouwens hersteld d:)b
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan