Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

demontage dash B2

Beste medeforummers,

Ik ben op zoek naar fotos, eventuele instructies, tips en tricks, enz...om het dashboard van een B2 te demonteren.
Dit ivm met de nakende demontage van de lekkende kachelradiator. Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt,
Michel.
 
Tsjah ik heb het denk een keer of 5 gedaan, je moet gewoon ALLES demonteren, voor je kachel radiateur hoeft het er overigens niet volledig uit ! als je het los hebt en een stuk naar voren haalt, kun je 'm er net achter langs heen krijgen d:)b
 
En met alles bedoel je dan, radio, stuur, klokkenwinkel, passagiersairbag, handschoenkastje, ventilatiemonden, enz...?
 
Ja helaas wel...


Zit nu op mn werk, en heb hier geen foto's voorhanden, wellicht dat Ruud nog een aantal foto's kan posten van de ombouw ? RUUD !! :f
 
Fotos zouden welkom zijn zodat ik kan zien waar de schroeven van het dashboard zich ongeveer bevinden.

In ieder geval al bedankt.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vergeet de schroeven achter de klokkenwinkel niet.
Als het dash niet meteen meekomt, NIET doortrekken.

Er zitten ook wat kabelbomen vastgestrapped aan het dash, waarvan je dus de strips moet losmaken vooraleer het dash volledig loskan...



Uploaded with ImageShack.us

Bij deze eerste fotootje...
De dikke stoppen houden langs boven het dashboard 'geklikt' vast.
Zit daar ook wel wat met tape vast, onder de voorruit-rand
 
Sorry Sjors en Michel,

ik heb die foto's niet meer.
Geen flauw idee waar die gebleven zijn, want ik bewaar echt alles...
Zodra Mw. MetalRush thuis is, ook eens op haar pc loeren. Wellicht heb ik daar een kopie'tje achter gelaten.

Het is overigens geen doen om even te beschrijven hóe je er een dashboard uit moet schroeven.
Dat deden wij gaande weg.
Uiteraard zoveel mogelijk demonteren, wat 'in de weg' zit.
Wij zijn er destijds met 3 personen een volle dag mee bezig geweest. Daar hebben wij dan ook de deurpanelen e.d. meegenomen. Dus laat het effectief 2 man-dagen zijn geweest.
Dus als je afhankelijk bent van je auto, hou er dan rekening mee dat je een dag-of-wat je Omi niet kunt gebruiken.
 
Daar vreesde ik al voor. Het zal toch effe moeten wachten.
Een vriend van me heeft een leuke sleutelruimte maar aangezien dat daar aan één kant een muur uitgesloopt is, is het nu effe geen weer om te klussen. :F
 
MetalRush zei:
Sorry Sjors en Michel,

ik heb die foto's niet meer.
Geen flauw idee waar die gebleven zijn, want ik bewaar echt alles...
Zodra Mw. MetalRush thuis is, ook eens op haar pc loeren. Wellicht heb ik daar een kopie'tje achter gelaten.



Staan bij je vrouwtje op de pc Ruud :Y)
 
Heeft er iemand toevallig een onderdeelnr van de kachelradiator ??
Ik ben bij de vod gaan informeren en hij zei me dat het ding 250 euro kostte.
Ik wil wel zeker zijn dat ik het juiste bestel.
 
Ik heb helaas geen EPC.
Hopelijk zien Vega of Sjors dit bericht... ik weet dat zij wel over de EPC beschikken.
 
Ik heb het ook zelf gedaan maar geen originele kachelradiator gestoken , toen eentje gekocht via ebay.de voor minder dan 50 euro .

zijkant afgekit met silicone en dat ding werkt totnogtoe perfect , alleen de motor loopt momenteel niet meer :-((
 

Vega

Medewerker
Administrator
MetalRush zei:
Ik heb helaas geen EPC.
Hopelijk zien Vega of Sjors dit bericht... ik weet dat zij wel over de EPC beschikken.

Voor het juiste nummer moet je je VIN even pmmen
 
Bovenaan