Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Digitaal dashboard

Hallo allemaal.Vroeger had ik een opel kadett gsi.En ik vond altijd het digitale dashboard heel erg mooi.Nu is mijn vraag bestaan er dashboarden voor een B omega op de markt.Of zijn er andere oplossingen voor het monteren van een digitaal dashboard.Dit lijkt me echt kikken en apart.Of zijn er meer omega s met een digitaal dashboard?Ik ben benieuwd. _/-\o_
 
Digitale dashboards met een mechanische kilometerstandweergave kwamen voor in de Kadett E, Senator A2, Monza A2.
Digitale dashboards met een elektronische kilometerstandweergave kwamen voor in de Senator B en Omega A.
Daarna was het bij Opel gebeurd met die mooie instrumentenpanelen. (Die hun oorsprong hadden in de Corvette, ook GM natuurlijk, maar dit terzijde)
 
Frysian John zei:
Digitale dashboards met een mechanische kilometerstandweergave kwamen voor in de Kadett E, Senator A2, Monza A2.
Digitale dashboards met een elektronische kilometerstandweergave kwamen voor in de Senator B en Omega A.
Daarna was het bij Opel gebeurd met die mooie instrumentenpanelen. (Die hun oorsprong hadden in de Corvette, ook GM natuurlijk, maar dit terzijde)



Klopt helemaal ! ;)


Echter is er wel een Duitser op het Duitse Omega Freak forum die dat heeft gerealiseerd in zijn Omega B ! het verdient in mijn ogen niet de schoonheidsprijs, maar het is leuk gedaan :) ik kan alleen de foto zo even niet vinden..


Groet,
Sjors
 
En bijvoorbeld een andere kleur verlichting in je dashboard plaatsen?Of is dat heel veel werk?Eigenlijk wil ik ook een andere radio en boksen maar dan werkt mijn bediening op mijn stuur zeker niet meer?Wat kost dat ongeveer een beetje radio met boksen en een versterker met inbouwen?

senatorlcd.jpg


Deze staat te koop maar issie ook voor een omega b
 
Verlichting wijzigen is geen probleem.
TukkerSurMeuse heeft er zelfs een leuke mod van gemaakt:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JBuMGpzTm0w[/youtube]

Afhankelijk wat voor een radio je erin wilt zetten, is stuurwielbediening nog wel te handhaven.
Maar waarom niet een originele Bose set erin ? Dan heb je een kwaliteit-installatie die specifiek, door Bose, voor de Omega is gebouwd. En het klinkt écht heel erg goed.
Dit soort setjes kun je op eBay.de regelmatig vinden.
Inbouwen kan moeilijker worden indien jouw Omi nog niet is voorbereid voor een Bose installatie. Dat kunnen we vanaf hier niet zien.

De foto is een dash voor een Senator A.
 
Bovenaan