Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

diverse probleempjes V6 2.6 SE

Sinds een paar dagen merk een lichte zoem toon tijdens het draaien van de motor.
het zoemen varieert ook met het toerental van de motor.
na net onder de motorkap te hebben gekeken, leek het ter hoogte van de dynamo en spanrol? af te komen.

Heeft iemand dit van jullie ook al eens ervaren?

Ook lijkt de motor iets in te houden wanneer ik de gas dieper in trap. bij ongeveer 3000 toeren trekt ie pas goed door.
iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Bedankt alvast voor de tips!

Grt. Peet
 
R

Ralph

Gast
Je geeft zelf al de 2 opties aan, dynamo of spanrol.
bij je 2e vraag zou ik zeggen luchtmassameter of tempratuursensor koelvloeistof ECU.
 
Ik weet niet precies waar die zit maar het kan ook de stuurbekrachtigingspomp zijn, het lager is dan versleten.

Gr. Paul
 

Vega

Medewerker
Administrator
Multiriem losmaken en dan voelen aan de looprol en dynamo.
Klinkt niet goed in ieder geval.
Looprollen gaan meestal eerder kapot dan een dynamo.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Nou Ton zoals je weet koop ik bijna alles bij atp maar die dynamo's zijn troep,daar moet gewoon een originelen op ;)
 

tonboy

Verbannen
Berry zei:
Nou Ton zoals je weet koop ik bijna alles bij atp maar die dynamo's zijn troep,daar moet gewoon een originelen op ;)
Zit toch 2 jaar garantie op ? Maar je hebt helemaal gelijk hoor, ze maken tegenwoordig de dynamo's niet meer zoals vroeger. Bij mijn auto heeft de originele het 15 jaar uitgehouden, moet nog maar zien of de ATP dynamo het zolang volhoudt. Aan de andere kant, wat kost een origine nieuwe dynamo van Opel. pffff, daar wordt je niet blij van.
 
Ik raak meer overtuigd dat het inderdaad de dynamo is.

op youtube vond ik dit filmpje waar in het begin haast hetzelfde geluid aanwezig is.

[youtube]http://youtu.be/zl-AGOplM-8[/youtube]

alleen hoe vervang je de dynamo?
heeft iemand hier een howto voor?
 

Berry

OOP Huisleverancier
Nou dat is niet zo moeilijk eerder lastig want je komt er zo lekker bij
Een paar kabeltjes aan de achterkant losmaken en de dynamo zit met 2 lange bouten vast ....ohja multie riempje er wel even af maar dat spreekt vanzelf :)
 
Bovenaan