Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

druiper koplampsproeiers

Joep

Verbannen
Hallo allemaal,

Mijn koplampsproeiers hebben sinds ze erop zitten (achteraf kundig door Ralph gemonteerd) last van een druiper. Om de haverklap is dus mijn sproeireservoir leeg en krijg ik die irritante melding in de boordcomputer.

Na een rit is het rondom beide sproeiers zeiknat van de ruitenwisservloeistof. Ongeacht of de lampen wel of niet aanstaan. Ik heb wel eens met water en ook ruitenwisservloeistof het reservoir afgevuld en continu lopen sproeien om het misschien te verhelpen. Maar niks mag baten helaas. Vandaar hier mijn vraag:

Wat kan ik hieraan doen? Want mijn Omega zuipt meer ruitenwisservloeistof als Benzine. _O-

Alvast bedankt,
 
Kan je ze niet voorzichtig doorblazen met perslucht omdat er vuil ik kan zitten oid?

BTW, geeft jouw auto aan het aan als de vloeistof op is?
De mijne niet namelijk en dat vind ik best gek voor zo'n luxe auto.
 
Joep het lijkt alsof jou pompje blijft lopen. kun je eens meten of er spanning staat op het stekkertje??

Aan de bestuurderskant van de ruitensproeiertank zit een sensor(vlotter) die aangeeft of het niveau voldoende is. vaak worden deze niet vervangen maar met een ty-rap vast gezet.
 

Joep

Verbannen
Helaas heb ik die mogelijkheid niet Jack, als ik de apparatuur had wel.
Maar het gekke is juist dat er ook vloeistof uit komt als ik de wissers helemaal niet bediend heb. Pas als ik de lampen aan heb en ik bedien de hendel voor de ruitenwissers, dan komt er op volle kracht vloeistof door alle sproeiers. Dus of de pomp blijft lopen bij een onaangeroerde ruitenwisserhendel durf ik niet te zeggen.

Mij lijkt het of het tijdens het rijden door het klotsen een soort van druk wordt opgebouwd, en daardoor de vloeistof door de slangen naar buiten worden gedrukt, wat resulteerd in lekkende sproeikoppen. Misschien zit er in de sproeikoppen een afsluitklep die vast zit door vuil wat Marcel3.2 al opperde? Als die kleppen dicht staan dan moet het opgelost zijn lijkt me. Nu staan ze door het eventuele vuil continu open wat het lekken kan verklaren?
 
R

Ralph

Gast
klepjes zitten vast zoals eerder vermeld. of het relais maakt sluiting dat hij blijft lopen.
 

yoyo

The UK brothers
Ralph zei:
klepjes zitten vast zoals eerder vermeld. of het relais maakt sluiting dat hij blijft lopen.

Daarom zei ik ook , stekker even los gooien dan weet je of het de pomp is of een lekkende slangaansluiting.(hoge druk aansluiting)
Naar mijn weten zitten er geen klepjes in.
 
Bovenaan