Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

dweilen

hoi luitjes
na een tijdje probleemloos te hebben gereden(met dank aan jack)
heb ik nu een raar probleem,de auto trekt naar links en rechts bij remmen,maar alleen bij remmen
auto is net gekeurd en uitgelijnd en nieuwe banden erop
als ik het stuur loslaat loopt die mooi in de lijn en met afremmen op een normaal wegdek gaat het ook redelijk
maar als ik rem en ik raak een putdeksel of de witte strepen van een zebrapad of dergelijke slaat het stuur van links naar rechts of andersom,draagarmrubbers zijn vorig jaar vervangen
als ik de auto omhoog krik kan ik wel een beetje het wiel naar voor en achter bewegen
trouwens voor het uitlijnen waren de banden extreem aan de binnenkant afgesleten
hoop dat de experts mij een paar goede tips kunnen geven
mart
 
Wielvlucht staat niet goed. wordt niet naar gekeken met uitlijnen. kan wel versteld worden doordat de naven met sleuvgaten aan de veerpoten zitten bevestigd. wel zsm doen anders kun je de nieuwe banden ook weer weg gooien.
 
messchien een domme opmerking maar dan moet het uitlijnapperaat toch een foutmelding laten zien of aangeven,en waarom alleen bij remmen
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is dat ook een garantie dat er daadwerkelijk naar gekeken is en dat ze in orde zijn? :P
 
Ik zou toch kijken naar de draagbare rubbers ik heb het ook gehad dat ze er binnen een jaar weer uit lagen en wat Joep vroeg stuurkogels worden op zich niet naar gekeken alleen naar het hoesje

Gr barry
 
ik neem aan dat dat er een wiel vanaf moet of dat ik op een brug moet
zal vandaag eens contact met jack opnemen eens kijken of die nog zin en tijd heeft voor daar eens naar te kijken,maar alvast bedankt vor jullie reacties en het meedenken
groetjes mart
 

Joep

Verbannen
martslaats zei:
heb dezelfde type banden voorheen erop gehad en nooit problemen
Dat is wel vreemd dan... Ik zou toch eens kijken naar de stuurkogels zoals Jacco ook al eens noemde. :)<br /><br />-- 31 dec 2011 16:33 --<br /><br />
carenbar zei:
Ik zou toch kijken naar de draagbare rubbers ik heb het ook gehad dat ze er binnen een jaar weer uit lagen en wat Joep vroeg stuurkogels worden op zich niet naar gekeken alleen naar het hoesje

Gr barry
Op zich vind ik dit apart, want ze kijken er waar ik altijd naartoe ga, wel naar. Speling op de voorwielen komt vaak voor en is niet altijd toe te schrijven aan de fuseekogels of draagarmen. ;)
 
Vanavond is Mart bij mij geweest en we hebben even een goede blik onder de omega geworpen.

Blijken de voorste draag arm rubbers beiden stuk zijn. Vervolgens besloten dat we alle 4 de rubbers gaan vervangen.
 
vandaag de nieuwe rubbers besteld bij de vod,is bij elkaar voor ong. 160 euro en dan heb je wel de orginele
als je dan bedenkt dat imitatie 110 kost zou ik toch voortaan altijd bij de vod bestellen
trouwens hij wist mij te vertellen dat als je de rubbers verkeerd plaatst ze weer zo stuk zijn,hij had het over een driehoekje endeze goede man weet waar hij over praat[heeft 30 jaar in de ervaring in de werkplaats)
dus je kunt ze wel degelijk verkeerd erin plaatsen,ik las in een ander topic dat iemand zei dat het niet veel uit maakte hoe je ze erin zet maar dat schijnt toch niet helemaal te kloppen
dus binnenkort niet meer het stuur vasthouden met drie handen als ik rem d:)b
gr mart
 
O-) O-) O-) heren ik hoef hier toch niks meer over te vertellen hé O-) O-) O-) O-) O-)

en ja de beste man heb gelijk als je ze verkeerd plaats leggen ze er zo weer uit ;)
 
Bovenaan