Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Dynamo stuk, welk type?

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
heren,

vandaag dynamo kapot, was onderweg, en zo'n 15km van huis, snel weer naar huis gereden

dynamo laad niet meer bij, het bekende klopje, met de hamer hielp helaas niet :F

eerst ging het laadstroom lampje om de seconde aan en dan weer uit, dit duurde een tijdje minuut of 5, daarna bleef het lampje aan

lekker balen alle winkels en bedrijven dicht |:( (wet van Murphy)

mijn vraag zit er een 120A of een 140A type in, ik kan dat zo vlug niet terug vinden :?

tis een Bosch dat wel

Grt. Hans
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
140A aldus de EPC:

2dky1jr.png
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Er is meer aan de hand

Hij lekt ook ineens koelvloeistof ergens achter op het blok

2mdqyo5.jpg


Mooi balen zie zo niet waar het vandaan komt

Krijg nu toch wel een "Ralph / IJsblok" momentje |:(

Grt. Hans
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Hhhhhhmmmmm

Morgen ff de collector eraf schroeven en proberen te kijken waar de lek zit

Hoop inderdaad op de 3 wegklep of een slang

Grt. Hans
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Tis alweer gemaakt met dank aan mijn maat en m'n zoon d:)b

Revisie van Bosch 120AMP

140AMP was toch een andere bevestiging

23h693b.jpg


1zyue5x.jpg


Het lek is inderdaad de driewegklep, wordt morgen vervangen, als het mee zit d:)b

Iedereen bedankt voor de suggesties

Grt. Hans
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Toch weer opvallend hoe lekker consistent Opel is geweest met de montage en informatie over die gemonteerde onderdelen. 8)7

Mooi dat het geregeld is en dat je kvs lek slechts de 3weg klep is. Ellendige dingen blijven het.
 

tonboy

Verbannen
En lekker makkelijk bij te komen, maar niet heus. Die original opel slangklemmen maken het er ook niet makkelijker op. Zou die dingen meteen ook maar vervangen door normale type, bespaart een hoop ongemak bij de hermontage.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
laten maken bij de VOD

voordeel 1 jaar of 30.000km garantie, krijg je binnen die periode schade aan de motor of sta je ergens stil, door deze reparatie dan wordt alles voor je geregeld door de VOD

komt bij, dat je bij de V6 er niet echt makkelijk bij kan, en ik doe toch veel dingen zelf

ik kreeg weer complimenten van de werkplaats chef, ziet er fantastisch uit mooi en goed onderhouden, tja kost wat maar dan heb je ook wat

Grt. Hans
 

Joep

Verbannen
Goed nieuws Hans, kun je er qua dynamo weer even tegen.

Enne, altijd leuk om te horen van een werkplaats chef! :Y
 
Bovenaan