Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ECC verlichting,digit`s branden flauw.

Goede avond alle!!
Vandaag maar eens de verlichting van de ecc vervangen,alles is weer netjes verlicht...........Nou ja netjes?Ik vind het verschil van verlichting tussen de standen schakelaar en de temperatuurinstelknop wel veel. zie foto.
23002e.jpg


En de digits van de temperatuur en aanjager branden heel flauw,zie ook foto.
23005.jpg

Ik weet niet of die ook wat veller zouden moeten branden, anders moet ik hem nog maar eens los halen en nieuwe lampjes er in doen.het probleem is je kan het niet even snel kontroleren voor je het weer inelkaar zet ivm met foutmeldingen.
Maar horen die digitale dingen nu zo flauw te branden of hoort dat veller te zijn,zeg maar gewoon echt verlicht?Bij dag licht kan ik niet echt de graden zien?
Maar ben wel blij dat alles normaal werkt zonder storingen.
Oja tipje......bij de VOD kosten de lampjes 1 euro stuk en bij de automaterialenboer 1,75 ,doe je voordeel :)
 

renepaul

Donateur 2024
Ik weet even niet meer of ze op de interieurdimmer staan, maar dat kan je even controleren.
Heb je anders wel de goede wattage genomen?
 
Hallo,
Ik heb ze bij de VOD vandaan, het is 1.2 watt. Als ik de interieurdimmer verdraai dan dimmen ze mee,dus dat moet oke zijn.
Alleen die digitale cijfers,die lichten niet op,ja heel flauw je moet zelf een beetje heen weer bewegen wil je ze zien branden, zeker bij daglicht.
Lijkt me stug dat ze gelijk al kapot zijn.Wat me trouwens wel opviel is dat als je de lampjes er indraaid ,er geen slot of stop is. je kunt ze als het ware gewoon 360 graden rond draaien en dan zitten ze weer los.

groet
 
deze horen inderdaad beter te branden, bij daglicht zijn ze goed te lezen bij mij.

wel kan ik ze niet doordraaien er zit wel degelijk een aanslag op bij mij!?

stekkers er goed in?

geen banen op de printplaat kapot?
 
Ik zal aanstaande zaterdag de boel weer eens los halen, en dan maar eens kijken of er geen banen kapot zijn.
De schakelaars werken wel gewoon.De kabels zitten er wel goed in,dubbel gekontroleerd.
Zo blijven we lekker bezig. :)
 
Je kunt het ecc uitbouwen en proberen door de stekker er aan te zetten en dan inschakelen.

De lampjes zullen niet branden, maar zoals je al aangaf dat je ze rond kunt draaien is niet goed. Kan zijn dat ze geen contact maken.

Gr jack
 
Maakt het nog wat uit welke lampjes ik er indruk,ik heb nu orginele opellampjes d`r ingestoken.Dat zijn die lampjes met de korte plastik achterkant.
t-16642-474.jpeg

Of kan ik ook andere met een wat langere achterkant gebruiken ,als het maar 1.2 watt met bajonet aansluiting?
V_b85d1_2black.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik denk dat die andere ook wel kunnen als het past en ze als ze hetzelfde wattage hebben moet het kunnen.
 
Opel heeft zwarte, grijze en groene, dit geeft aan het wattage verschil. Ik heb er nu de groene inzitten en die zie je goed. Dit zal wel een hoger wattage zijn, en Jack heeft al eerder gewaarschuwd hier dat de omgeving dan te warm kan worden. Bij mij gaat het in ieder geval goed. Ben alleen ff kwijt hoeveel watt de groene fitting is.... VOD kan dit wel vertellen, wat de verschillen zijn.
 

renepaul

Donateur 2024
2mong46.jpg


bij mij deed de verlichting het ook erg zwak, terwijl er groene fitting in zat.
Te hoge wattage voor de lichtverdeler dus, gevolg verbranden van de verdeler.
 
Bovenaan