Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Even voorstellen

Hallo

Mijn naam is Erik en ik woon ten noorden van Antwerpen (Belgie). Sinds enkele jaren volg ik dit leerrijke forum en zijn voorganger.
In 2015 heb ik mijn mooie zwarte Opel Omega gekocht. Geleverd in 1997 was ze net 18 geworden met slechts 110500 km op de teller. Sindsdien zijn er niet zo veel kilometers bij gekomen; eigenlijk werd er enkel in de weekeindes mee gereden en naar de avondschool. Geen stress ritten of files dus. Die avondschool was om auto's te leren onderhouden, dat heb ik dan, buiten het allereerste onderhoud dat ik onmiddellijk heb laten uitvoeren in 2015, ook altijd zelf gedaan.

Voor de rest een zalig relaxte auto, CD-versie met licht grijs leer, 2.0XEV (lekker langer genieten van een rit)
Omega-voorkant.jpg
Omega-achterkant.jpg


Door persoonlijke omstandigheden heb ik haar in maart 2021 uit het verkeer genomen. En nu ben ik eigenlijk zo ver dat ik haar toch ga laten gaan, met wel wat pijn in het hart. Ik had gehoopt haar terug te kunnen inschrijven, maar het lot heeft anders beslist. Ik moest kiezen tussen mijn Opel Vectra 1.6S uit 1992 die ikzelf nieuw gekocht heb (1ste eigenaar dus) en de Omega en die keuze was en is nog steeds niet makkelijk. Deze voorstelling is dus ineens ook een afscheid.

Ik heb 2 opties : ofwel naar een sloperij ofwel naar een liefhebber. Eerlijk gezegd zou ik haar veel liever afgeven aan een liefhebber. Ik was begonnen met het achterstallige onderhoud weg te werken en de roest onderaan de deuren weg te halen. Wat bovenaan het lijstje stond maar dus niet gedaan is, is de airco herstellen (pomp lekt, werkt nog wel), de stoelverwarming van de bestuurderszetel herstellen, LED van temperatuuraanduiding passagier vervangen/herstellen.

Ik sta open voor elk voorstel dat mij een glimlach zal geven als je de Omega meeneemt.

opel-Omega-Interieur-Vooraan.jpg
opel-Omega-Stoelen-Vooraan.jpg
opel-Omega-Interieur-Achteraan2.jpg


Als er iets niet volgens de regels van het forum is, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijk groeten,
Erik
 
Bovenaan