Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Even voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo ik ben Peter, en ben in het bezit van een Opel Omega B2 2.5 V6 Executive blauw metallic LPG 3 Automaat uit 2000.
Ik rij de auto nu een jaar of 3, hij rijd fantastisch maar heb al wel de nodige probleempjes gehad.
Automaat die steeds in noodloop ging, na diverse acties deze laten reviseren.
ABS probleem geen snelheids indicatie, Computer uitgebouwd en laten reviseren(uitbouwen is bijna onmenselijk)
LPG3 verdamper vervangen en de nodige gerelateerde bedrading.
Nieuwe Veren schokbrekers rondom.
Auto heeft nu 230000 gelopen bij 120000 is er een speciale opel gaskop geinstalleerd.
Voor technische vragen gerelateerd aan bovenstaande kun je me altijd contacten.
Foto komt nog
Groeten Peter.
 
Hartelijk welkom Peter.

Ik hoop voor je dat de problemen nu voorbij zijn en je nu nog veel plezier aan de auto gaat hebben!
 

yoyo

The UK brothers
Hoi Peter,

Hartelijk welkom hier op het OOP, ik weet zeker dat we elkaar hier nog vaker zullen treffen. :Y
 
Ik durf niet te zeggen of dat hier ook zo is, maar de grootste problemen met motoren en gas is dat de kleppen en de klepzittingen te zacht zijn.
Doordat gas een mindere smerende werking heeft slijten de kleppen in.
Met alle ellende van dien. Door de klepzittingen uit te boren en er harder staal in te zetten kan een kop beter op gas lopen.
Dat is een beetje het zelfde als een lood motor op ongelood laten rijden. Dan krijg je de zelfde problemen.
 
Welkom Peter :)

Ik ben ook wel benieuwd naar die 'gaskop'.
Mijn huidige Omi is de 2e die op LPG loopt.
Helaas ook de nodige problemen mee, maar die zijn niet aan de kop(pen) gerelateerd.
Vandaar dat mijn interesse, bij deze, gewekt is :)
 
Ronny heeft heel goed verwoord wat een gaskop inhoud.
LPG is ook nog wat heter tijdens de verbranding.
Ik moet wel zeggen dat de 1e eigenaar dit heeft laten uitvoeren, ik ben zelf de 2e eigenaar van deze auto.
Overigens loopt de auto perfect op gas geen veschil met benzine, alhoewel hij zuipt wel wat meer bij ca 1 op 7.
 
Hallo Peter,

Welkom op het OOP. Zo te lezen ben je een echte Omegarijder. Lees; iemand die ondanks de nodige problemen en de daaruit voortkomende reparaties en dito kosten, toch gewoon blijft doorrijden omdat de Omega zo goed rijdt. Ikzelf heb ook al het één en ander meegemaakt. Mij geeft het voldoening dat ik dan zoveel mogelijk zelf allerlei malheur kan verhelpen (al of niet met hulp van medeforummers). Dit laatste is zo leuk hier. Er is veel kennis en een ieder is ook niets te beroerd om te helpen.

Groet,

Walter
 
Dus het is een aangepaste kop met hardere klepzittingen en kleppen, als ik het goed begrijp ?

Ik heb, in tegenstelling tot mijn vorige Omi, nu een flash-lube systeem.
Hoewel de importeur (waar mijn huidige Omi ook is geweest om mijn LPG-probleem te bekijken) zei dat dit niet nodig zou zijn geweest...
Tevens zijn de koppen van onze vorige Omi eraf geweest i.v.m. lekke koppakkingen. Daarbij hebben ze de koppen goed onderzocht (helemaal door de werkplaatschef zelf omdat hij ook Omega rijdt en deze ook op LPG wilde laten lopen. Dus hij was razend benieuwd hoe mijn koppen eruit zagen).
Hij zei dat de koppen er prima uit zagen en het nu ook wel aan durfde om die van hem te laten ombouwen (die van mij had er bijna 100k op zitten met LPG).

Heb je specificatie's van deze hardere kleppen e/o zittingen ?
Wil het graag weten, mochten mijn koppen er weer af moeten (om wat voor een reden dan ook), dan kan ik wellicht ook over naar deze hardere kleppen/zittingen. :)
 
Dank voor de overweldigende ontvangst op dit forum.
Ik zal eens in de papieren snuffelen of ik wat terug vind betreft de gaskop specificaties.
Ik weet natuurlijk niet wat jou LPG probleem is.
Ik weet wel dat mijn GPS het nog steeds niet doet, en zoekende ben naar een antennevoet met 2 coax ;-) voor een normale prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan