Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Foutcode P0170

Goedenavond,

Sinds kort heb ik af en toe mijn mm lampje branden lijkt de auto wat te stotteren bij regelmatige snelheid.
Vanavond uitgelezen en foutcode P0170 komt naar boven, 'Rijk mengsel'.

De uitlaat is nagelen vanaf het spruitstuk, geen bijzonderheden. Tussendempers en einddemper vervangen, Nokkenassensor vervangen, LMM vervangen door een origineel exemplaar van Joep, gasklephuis schoongemaakt, nieuwe slang voor carterontluchting geplaatst, stijgbuis schoon gemaakt en olieafscheider geplaatst, nieuwe bougies geplaatst en olie en filter vervangen.
Bobine ziet er wat mij betreft nog prima uit.

Iemand enig idee? Ik ga vrijdagnacht namelijk op wintersport naar Oostenrijk.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Even alle vacuüm slangen en aansluitingen nakijken, op lekkages, zodat er geen valse lucht wordt aangezogen

Grt. Hans
 
Bedankt voor je reactie. Enkele maanden terug heb ik het gasklephuis nog gedemonteerd, gereinigd en teruggeplaatst met een nieuwe pakking. Alles zag er keurig uit.

Nu herinner je mij wel aan een eerdere foutmelding: P1555, gasklep positiesensor..... Heeft dat ermee te maken?
 

Andrew

600.000
Zoals je in dat topic ziet, zag mijn oude gasklephuis er uitwendig ook nog goed uit. Je kunt het niet inwendig reinigen anders dan moeizaam wat contactspray via de stekker erin laten lopen, wat schudden en leeg laten lopen. Die P1555 zou er best mee te maken kunnen hebben. Als ik bij stationair de luchtaanzuigbuis even wat optilde, dan stond de gasklep zenuwachtig heen en weer te trillen.

Andrew
 
Bovenaan