Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Gabriel Schokbrekers?

Onze Omega is toe aan nieuwe schokbrekerts, achter. Bij het nemen van een verkeersdrempel bonkt ie nogal erg. Dus gewoon keihard in de blokken. |:( :X

Nauw denk ik dat het het beste is om de standaard schokbrekers te kopen. Maar als ik kijk naar de prijs zijn gabriels wel erg aantrekkelijk. Iemand ervaring met dit merk?

Dan hoor ik dat graag O+
 

yoyo

The UK brothers
Bij Dit soort zaken moet je niet naar de prijs kijken, maar naar de degelijkheid.
Schokbrekers zijn van essentieel belang voor het rijgedrag en veiligheid van jouw Omega.

(ik let ook best wel op mijn centjes hoor, maar veiligheid gaat voor)
 
Bij mijn B1 heb ik destijds de schokdempers vervangen door gabriëls. Ik was er best tevreden over maar er is natuurlijk niet lang meer mee gereden.
Een half jaar later zat hij in mekaar. :'(

Moest ik nu nog eens schokdempers nodig hebben zou ik toch opteren voor de originele sachs.
Ze zijn wel redelijk prijzig maar je bent ook zeker van de kwaliteit.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik wil alleen nog originele schokdempers. Mijn B1 is voorzien van andere, die lijken ook prima maar zijn een stuk stugger en hij staat hoger. Toegegeven, hij rijdt/stuurt daardoor een stuk strakker maar ik mis het veercomfort.
 

Andrew

600.000
B-Buster zei:
.... en hij staat hoger.....

Tenzij er in de schokbreker een hulpveer zit, maar anders kan door andere schokbrekers natuurlijk de auto nooit hoger staan. Een schokbreker draagt geen gewicht, maar remt alleen maar de in- en uitveer bewegingen af.

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kan zijn, maar feit is dat mijn B1 een stukje hoger staat dan met de oude schokdempers.
 
Bovenaan