Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

gebonk

Hey iedereen,

sedert enkele maanden heb ik last van een gebonk/geklop in de omega.
Het komt enkel voor als ik niet al te snel rijdt, maximum 40, daarboven verdwijnt het gewoon, bij het optrekken is het ook niet
het komt enkel voor als ik met 1 van de 2 (voor?)wielen een oneffenheid in de weg neem, een vluchtheuvel is bvb géén probleem, maar een riooldeksel is gegarandeerd prijs!
In het begin (eind november) was het slechts heel lichtjes, en kon mijn dealer er ook niks van maken, maar inmiddels is het toch wat erger geworden.
In het begin dacht ik dat het achteraan was, maar nu begin ik meer en meer overtuigd te raken dat het zich vooraan ergens moet afspelen.

Om niet nodeloos terug naar de dealer te moeten had ik graag jullie idee eens gehad hierover.

Auto is een 2.0 diesel Caravan.

Ik word er stilaan gek van, rij al enkele dagen met de radio uit om het geklop te kunnen lokaliseren maar het is echt hopeloos.

Hopelijk weten jullie raad!

alvast bedankt!
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
ik ga ook richting spoorstok denken, heb het zelf ook, maar kan het ook nog niet lokaliseren, misschien vinden ze donderdag bij de VOD wat...
 
hoe kan ik uitsluitsel brengen ?

is dit iets waarmee ik best zo weinig mogelijk rij of kan het allemaal niet al teveel kwaad?
(ik doe ongeveer 1000km per week en rij dit weekend naar het zuiden van Duitsland)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Op de brug zetten en overal goed aan sleuren en voelen...
kijken waar de speling zit.

Wat je zegt, in november kon je VOD er ook niets van maken, nu misschien wel.
Maar als het jou niet zo ernstig verergerd lijkt t.o.v. november zou ik met een gerust hart de trip maken.
 
en waaraan specifiek zou ik dan moeten sleuten ed?

Ik heb zelf een smeerput ter beschikking bij m'n grootouders, mits ik wat van m'n oldtimers verplaats kan ik daar deze week nog wel eens gebruik van maken om te kijken waar het probleem net zit.

Hij moet natuurlijk binnenkort toch naar de dealer, groot onderhoud zit eraan te komen en binnen een dikke maand mag ik weer langs onze vrienden van de keuring passeren..
 
nadat het geklop vandaag echt een stuk erger geworden is heb ik m'n dealer gebeld met de vraag of ik niet even langs mocht komen.

na het werk even op de brug gezet, beide stabilisatiestangen zijn aan vervanging toe
heb de auto meteen daar gelaten, morgen heb ik hem terug en zou het gebonk gedaan moeten zijn!

wel gezien dat er mij naar de toekomstige keuring nog wat kosten te wachten staan, de uitlaat is op enkele plaatsen goed lek, en een van de bevestigingsbussen (degene het dichtst naar de eindoverbrenging) van de draagarm linksachter is eigenlijk gewoon wég (vreemd genoeg zorgt dit niet voor speling op het wiel)

toch 'ns bekijken of ik dat niet zelf kan repareren, lijkt me allemaal niet zo moeilijk...
 
Bovenaan