Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Goeiedag mede Omegarijders!

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anonymous

Gast
Even voorstellen, René 46 jr en net 3 weken de trotse bezitter van een "NIEUWE" Omega B2.
Hiervoor heb ik 3 jaar een blauwe Omega B2 Caravan 2.2 16V gehad. Die is als werkpaard en vrachtwagen gebruikt en die was na 3 jaren trouwe dienst bij mij op 14 jarige leeftijd gewoon op. De uitlaat was lek en rot over de hele linie, spruitstuk lek,koplampen te dof, handrem was lam en hij begon een aardige slok olie te lusten en er was een fietser tegen de zijde gereden, een oude man met zijn Daihatsu achteruit (!) tegen de voorbumper en in 2012 met de gladheid de Omega tegen een lantaarnpaal ( dat was trouwens 1-0 voor de Omega ;) ) Al met al was hij niet meer in showroomstaat......
Alle schade was min of meer weer gerepareerd (leve de tie wraps etc) maar hij zou in juni nooit meer door de keuring komen.
Tijd voor een andere auto.

2ep3a6c.jpg


Na veel zoeken op de bekende sites een shortlist gemaakt, dagje uitgetrokken diverse gaan bekijken en in Harderwijk een
Omega gevonden bij een auto export bedrijf. Een Omega 3.2 V6 Executive (automaat) met echt alle denkbare opties. Verzin het en het zit er op of in, zelfs een ingebouwde GSM, totaal nutteloos maar hoe leuk! Hij heeft nu dus een eigen telefoonnummer ;) En wat een beest op de snelweg...... En ik kon mijn oude inruilen, ongeacht de staat, vermoedelijk krijgt die nog een 3e leven in Afrika. Heb nu APK tm januari 2015 op de nieuwe Omega. En dat voor, serieus..... slechts 1000 euro plus die oude omega!
Denk dat ie 3.2 in losse onderdelen me al meer op zou leveren als ik hem verkoop. wat ik natuurlijk NIET doe!

smytkm.jpg


15gfpdj.jpg


308b793.jpg


Ik rij nu een paar weken en echt, niet normaal , op wat kleine dingen (een automatisch zonnescherm in de hoedenplank dat (nog) niet werkt en de koelvloeistof sensor die elke keer onterecht waarschuwt, maar dat is blijkbaar een gekend probleem en volgens de monteur alleen te vervangen compleet met expansievat)) na echt top auto. Heeft al op de brug gestaan en twee monteurs hebben hem helemaal door gespit. Net 2 ton op de teller dus dat gaat nog wel even rijden.

Nog wat kleine dingetjes te doen, wel alvast wel een nieuwe grill geplaatst en flatblade wissers. Het oog wil ook wat.

34e2bft.jpg


Ideeën, commentaar en aanmerkingen zijn van harte welkom!
 
goedeavond en welkom,mooie auto trouwens.en inderdaad de kvsensor is alleen te vervangen met expansievat (had ik afgelopen zomer ook)
 
Hoi René,

Welkom op het OOP.
Nette auto zo op het eerste gezicht. Die doffe koplampen kun je laten dappen/polijsten, is een uurtje of 2 werk. En zien er daarna als nieuw uit.
Veel plezierige kilometers ;).

Gr. Paul
 

tonboy

Verbannen
Wat een mazzel, en een mooie auto zeg !
Stations zullen beter in export markt liggen dan een sedan, waarschijnlijk dat je daarom ook zo'n goede deal kon maken.
Veel rij[plezier ermee.
Die 3.2 zal wel een slokje meer lusten als de 2.2 ?
 
Welkom op het oop.

Zeer nette en volle omega waar je nog veel plezier van kunt hebben.

koelvloeistof sensor is idd bekend probleem en is te verhelpen door het vaatje geheel te vervangen.
nog een aandachtpunt: de distributie riem. Die heeft een looptijd van 60000km. Rij daar niet te lang mee door want dan wordt de omega ineens heel duur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan