Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Grotere bandenmaat

Hoi allemaal

Ik kan van een collega 2 nieuwe Dunlop banden overnemen in de maat 245/40/17 voor 100 euro, het is de bedoeling dat ik deze dan uiteraard achter plaatst, en de huidige 2 dunlops achter ( nog 6mm ) naar voren zet, mijn vraag is lukt dit zonder aanlopen in de wielkasten.
Ze worden dan geplaatst onder de originele Omega Executive velgen van 7.5 J breed.

gr Hugo 8)

Opel Omega 2.6 V6 Elegance Automaat met Vauxhall grill en 17 inch Executive velgen en ww voorruit, bj Dec 2001
 

Xedrah

Donateur 2024
Het zal in ieder geval niet aanlopen. De vraag is of je ABS ermee overweg kan en of het comfortabel is, maar dat is een kwestie van uitproberen.
 
Dank je David voor je snelle antwoord, comfort zal wel meevallen, de wanghoogte wijkt door de bredere band niet af, wel vraag ik me af waarom hij fouten zal moeten geven op de ABS, ik zie ze op buitenlandse forums met 265, dit dan wel i.c.m 18 tot zelfs 20 inch, ik ga het in in ieder geval wel ff proberen, het oogt in ieder geval wel en de voorbanden zijn nu 2,5mm dus moeten toch vervangen worden.

gr Hugo
 

Vega

Medewerker
Administrator
De snelheidmeter geeft in ieder geval niet meer de goed waarde aan, je rijdt harder dan de teller aangeeft.
 
Ok Peter

Ik begreep uit de tabellen dat dit binnen de toleranties van de diameter bleef, ik weet wel dat de ABS sensor problemen kan geven als van 2 gelijkwaardige merk banden de profieldiepte niet gelijk is, die meet dan een afwijkende waarde in de omtrek ( omwentelingen).

gr Hugo
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het maakt niet uit hoe groot de velgen zijn, zolang de banden dan maar de juiste maat hebben.
Voor jouw is het beter om 245/45/17 of 235/45/17 te hebben.
Voor 40 hoog banden moet je eigenlijk naar 18"
Stijn heeft 285/25/20 die maat klopt.
 

Xedrah

Donateur 2024
Het getal 40 of 45 is een percentage van de breedte van de band, he. Voor de volledigheid.

Je ABS kan in de war raken als de maat voor en achter te veel afwijkt. En links en rechts natuurlijk ook...
 
Duidelijk jongens, ik neem geen risico voor 1 cm, ik hou het origineel bij de huidige 235/45/17.

gr Hugo

Opel Omega 2.6 V6 Elegance Automaat met Vauxhall grill en 17 inch Executive velgen en ww voorruit, bj Dec 2001
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Lijkt me verstandig. Al was het maar omdat een 245 brede band om je 7.5j velg volgens mij geen succes gaat zijn. Ik heb om m'n 8J 18" wielen ook 245'ers liggen, dat past. Maar als ik daar mijn 17" sets naast zet, zou die 245 wel erg naar buiten uitsteken. Dat is bij zo'n platte band volgens mij niet bepaald lekker rijden.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
B-Buster zei:
Lijkt me verstandig. Al was het maar omdat een 245 brede band om je 7.5j velg volgens mij geen succes gaat zijn. Ik heb om m'n 8J 18" wielen ook 245'ers liggen, dat past. Maar als ik daar mijn 17" sets naast zet, zou die 245 wel erg naar buiten uitsteken. Dat is bij zo'n platte band volgens mij niet bepaald lekker rijden.

Idd, dat gaat spannen op een 7.5J

Ik kan je wel vertellen dat men 285 toch nog getrokken staat op men 10J achter d:)b :w :b
 
past makkelijk geen enkel probleem ook niet op 7.5 daar heb ik ook al 265ers om getrokken zelf hen ik een omega op 245-35-19 staan et30 8 j breed met achter 2.5cm brede spoorverbreders en het raakt niks

het rijdt wel fenomenaal super wegligging helaas rijdt ik niet meer met de omega die staat in rust misschien binnenkort toch maar in de verkoop dan wel zonder de 19inch die verkoop ik los ik wil toch bmw eilen gaan rijden veel meer keus in maten en modellen
 
Bovenaan