Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Hallo allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben Peter, 38 jaar jong uit Belgie , Bilzen (kort bij Maastricht) en heb sinds een 2 tal weken een Opeltje gekocht ;-)

Het is een 1998 2.0-16v omega met : zwart leder , automaat , elektrische rollo, auto airco .
De kleur is Z147 zilver , zo snel als ik dit forum wat beter ken zal ik wat fotos plaatsen.

De wagen is ook uitgerust met een originele opel-koltec lpi installatie en heeft amper 150.000km (dit is mijn 3de wagen op gas en dit is de eerste die fantastisch op lpg (lpi) rijd) zonder schokken , mooi doortrekken enz...


Graag had ik nu de neus omgebouwd naar een facelift neus met xenon lichten en die lelijke zijdelingse lijsten vervangen door de facelift lijsten in koetswerkkleur.

Zo dit was ff een korte voorstelling van mij en mijn wagen
 

Bijlagen

  • opel1.jpg
    opel1.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 58
  • opel4.jpg
    opel4.jpg
    50,4 KB · Weergaven: 58
  • opel5.jpg
    opel5.jpg
    51,7 KB · Weergaven: 58
Hallo Peter,

Welkom hier op het forum en veel plezier met je mooie Omega. Als je de stootlijsten en het front ombouwt naar B2 dan zou ik de achterbumper niet vergeten. Al met al een hele - en ook vrij kostbare - operatie. Vega hier op het forum heeft ook een dergelijke conversie uitgevoerd. Je zou hem eens naar zijn ervaringen kunnen vragen.

Groet,

Walter
 

yoyo

The UK brothers
Hey hallo Peter,

Welkom hier op "ons" Omega forum.
Ziet er mooi uit die Omega, maar ben je bang dat er brand komt in de plaatselijke supermarkt? ;)
(Best wel groot die blusser).

Wat de configuratie naar B2 betreft moet je idd een naar de garage van Vega kijken daar heeft echt
een gedaante verwisseling plaats gevonden. d:)b

Gr,
Aart
 
Hallo Peter,

welkom in ons midden (en Aart, je móet ons zeggen, want deze portal is tenslotte "Dóór en vóór Omega liefhebbers" ;))
Je hebt een heel mooi exemplaar daar.
Je maakt echter één fout:
Ga in de hoek staan! Schaam je daar maar eens flink en zet die ezelsmuts op!
We hebben het hier over dé Opel Omega. Limousine pur sang :P :+

Maar goed: genoeg gehuild... Veel plezier op ONZE portal ! :)
 
Hallo , Iedereen bedankt voor het vriendelijk onthaal en commentaar.

@metalrush ; mag ik nu uit de hoek ? ;-)
ivm met die limousine pur sang ? heb ik mijn twijfels , de omega is zeker geen slechte auto maar mijn Lancia Kappa was op de autoweg tegen +-140km/h een stuk stiller dan deze blitz. Ook is hij een stuk stugger dan de Lancia maar dat komt (vooral) natuurllijk door die 17ers en 235 bandjes.

Die brandblusser moet inderdaad nog van plaats veranderen , heb de wagen zo gekocht !
ga er met wat beter weer eens werk van maken .

Tot later , groetjes
 
Je mag straks uit de hoek... volgens mij heb je je nog niet voldoende geschaamd :+

Over stil(ler) gesproken: de Omega is héél gevoelig (lees: rumoerig) m.b.t. merk en type band.
Ik ben zelf ook een enorme zeur op dat gebied en moet je (helaas) mede delen dat ik míjn ideale band ook nog niet gevonden heb (zomerband that is).
Gezien het aantal km's dat ik maak, verslijt ik nogal wat setjes, waardoor ik nog wel eens wat kan 'uitproberen'.
Volgende keus wordt in ieder geval een Michelin (waarschijnlijk de Pilot SPORT PS2).
Maar ook hier is het afwachten wat ie, qua geluid, gaat produceren...

Stugheid is overigens kenmerkend voor een Duister, hè ;)
Wil je dat niet, moet je Frans gaan rijden :P
Persoonlijk hou ik wel van de stugge (hoewel ik het wel mee vind vallen... en ja, ik heb ook Frans gereden :P); het geeft je wat meer contact met de weg. Je krijgt zo wat meer feedback.
 
Ik verwacht dat de prijs, aankomend seizoen, wel een beetje is gedaald. Aangezien het, tegen die tijd, geen 'actueel' bandje meer is (zullen dan wel weer een opvolger hebben).
Ik hoef niet meer zo nodig het nieuwste van het nieuwste te hebben. Dát heb ik al wel (af-)geleerd ;)

Maar we dwalen nu wel wat af... waar waren we ook al weer mee bezig..?..?

Oh ja; Peter, je mag nu uit de hoek komen hoor... Nogmaals welkom :+

[EDIT]
Je weet overigens dat je vlak bij Illuminat0r zit? :7
 
Hé, ook namens mij welkom!!

Maar hoezo was de Lancia stiller? wat hoor je dan in de Omega?
Ik heb een V6, met sport uitlaat maar op constante snelheid hoor ik alleen maar een beetje wind.

Greets,

Niels
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Welkom in ons midden Peter. Leuk nog een Belgisch lid te mogen verwelkomen. :)

Fraaie Omega met een set mooie Irmscher Soft Star velgen. d:)b

Banden schelen inderdaad erg veel qua geluid. Mijn Vredestein Ultrac banden ( @ 16" set) waren echte gillende keukenmeiden bij bepaalde snelheden. De Michelins (bredere maat zelfs @ 17" set) zijn veel stiller. Nu met m'n winterbanden merk ik weer een toename aan geluid, maar dat lijkt me inherent aan het grovere profiel. Lig ik dus niet zo van wakker.
 
Welkom Vlaamse vriend ! :)



Super mooie Omega zo van de foto's te zien ! vind de 17' Opel I-line 'Soft Star' ook keigaaf :*)




Groetjes,
Sjors
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan