Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Haperende Omega 3.0 MV6

yoyo

The UK brothers
Fijn om te horen dat het een kleinigheid was. *O*
(Je weet maar nooit, en nu? die race chip er weer in?) :Y
 
yoyo zei:
Fijn om te horen dat het een kleinigheid was. *O*
(Je weet maar nooit, en nu? die race chip er weer in?) :Y

Denk het niet, merk toch geen echt duidelijk verschil, en moet binnenkort met de auto
op vakantie 8)7

Groetjes,

Niels
 
Geen verschil met de nieuwe chip ??
Hoeveel km heb je er mee gereden, Niels ?
Want je weet dat je ECU weer opnieuw moet 'inleren', hè ? (Ergo de ~500 km die je moet rijden ná het chippen...)
 
MetalRush zei:
Geen verschil met de nieuwe chip ??
< knip >

Sta je er van te kijken ? O-)


Normaal krijg je een duidelijke 'boost' bij de 4000t/pm en is i onderin wat minder krachtig, nu word er gewoon wat van boven de 4000 weg gesnoept en naar beneden gesmokkeld..
 
Nou ja... eerlijk gezegd wel... had toch wel íets verwacht.

Hoe is het gevoel bij Walter momenteel ?
@ Walter: jullie hebben dezelfde ECU's en blokken... hoe is jouw ervaring tot nu toe ?

Peter heeft er nog heeft meeste profijt van, denk ik (en zo heb ik dat ook begrepen van Ronald) omdat ie met een 2.5 rijdt.
Hij is, naar mijn laatste info, ook nog enthousiast. Toch... Peter ?

:w Ruud
 

Vega

Medewerker
Administrator
MetalRush zei:
Peter heeft er nog heeft meeste profijt van, denk ik (en zo heb ik dat ook begrepen van Ronald) omdat ie met een 2.5 rijdt.
Hij is, naar mijn laatste info, ook nog enthousiast. Toch... Peter ?

:w Ruud

Ja inderdaad, ik ben er zeer tevreden mee, het gaat allemaal iets soepeler en sneller.
 
MetalRush zei:
Hoe is het gevoel bij Walter momenteel ?
@ Walter: jullie hebben dezelfde ECU's en blokken... hoe is jouw ervaring tot nu toe ?
Ha ha, het gevoel is hier prima hoor maar wat de Omega betreft. Is een beetje moeilijk. Wat ik wel heb gemerkt is dat de Omega nu duidelijk "drehfreudiger" (in goed Nederlands) is geworden. Ik weet alleen niet of dit door de andere chipinhoud of door die dikke groep A uitlaat of door beide is gekomen. Zoals jullie weten was de chiptuning en de andere uitlaat vrijwel tegelijktijdig. Normaal niet mijn manier (je weet dan niet wat het meeste effect heeft) maar soms komt het zo uit.

Groet,

Walter
 
Hé Walter,

Hoezo "drehfreugdiger"?? please explain!

Naar mijn idee was er iets meer trekkracht juist onderin, en je voelde de
klik bij 4000rpm volgens mij iets minder.

Wel schakelde de bak naar mijn mening, vooral bij rustig rijden wat schokkeriger,
maar kan ook aan mij liggen!
En hij lijkt met de chiptuning wel iets rouwer te klinken onderin!? maar daar kan ik me
eigenlijk helemaal niets bij voorstellen, dus zal wel aan mij liggen....

Ga het misschien nog wel een keer proberen hoor die chip, is 5min. werk om deze
uit te wisselen...

Greets,

Niels
 
Ha Niels,

Ik had er hier al iets over geschreven. Ik heb de indruk dat de Omega vanaf ongeveer 2200 toeren beter op het gasreageert c.q. sneller op toeren komt (dat noemde ik hiervoor "drehfreudiger"). Hierdoor is hij sterker geworden in het middengebied. Verder heb ik niet de indruk dat de motor rauwer is gaan lopen of meer brandstof is gaan gebruiken.

Maar het is en blijft allemaal zeer subjectief. Het gaat allemaal op gevoel. Het zou wel leuk zijn wanneer we eens wat metingen op een vermogensbank zouden kunnen doen. Probleem is dan wel dat we dit voorafgaande aan die hele chiptuning exercitie dan ook hadden moeten doen. Even snel de chip wisselen en dan metingen doen is ook niet zinvol (uitgaande van dat inleren van de nieuwe parameters).

Groet,

Walter
 
Bovenaan